- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Češi milují grilování a pivo, potvrdil průzkum
13.6.2013 Velkopopovický KozelPrůzkum značky Velkopopovický Kozel dokazuje, že je grilování v českých poměrech velmi oblíbenou, zejména venkovní, víkendovou a dovolenkovou činností. Pro 92 % oslovených se stalo příležitostí pro setkání rodiny a přátel. Grilují se masa, různé druhy zeleniny a sýry na všechny způsoby. Při přípravách marinád, do nichž alespoň občas nakládá maso 93 % milovníků grilování, Češi více či méně improvizují. Když ale grilují opakovaně, docházejí jim nápady na recepty. Značka Velkopopovický Kozel se proto rozhodla vyjít v tomto směru svým spotřebitelům vstříc, spojila se se špičkovými kuchaři z Pražského kulinářského institutu a nechala je vytvořit zajímavé recepty na grilování s Kozlem 11° jako nepostradatelnou ingrediencí. Při nakládání masa na grilování vyzkoušelo pivo jako součást marinády 74 % populace a 51 % jí považuje za vynikající.
„Ke grilovanému jídlu se jednoznačně hodí pivo. Nejen jako nápoj, ale i jako ingredience. Z našeho průzkumu mimo jiné vyplynulo, že si lidé oblíbili různé marinády, ale podle receptů je připravuje pouze 7 % populace. Podle nás je důvodem jejich nedostatek, a proto jsme se rozhodli uvést nové, zajímavé recepty s pivem jako přísadou, které zpestří grilovací sezónu,“ vysvětluje nový přístup Karel Kraus, marketingový manažer Plzeňského Prazdroje. „Ke spolupráci jsme oslovili kuchaře Jaroslava Zahálku a Zdeňka Marcína, šéfkuchaře pražského kulinářského institutu, kteří vytvořili několik originálních receptů s využitím kvalit Velkopopovického Kozla 11°,“ dodává Karel Kraus.
„Kozel 11° má jemnou hořkost a plnější chuť, která se výborně hodí pro přípravu různých grilovaných pokrmů. Věřím, že využití zajímavých nebo netradičních ingrediencí lidi potěší a grilované delikatesy budou příjemným zpestřením na jídelních stolech,“ doplňuje Zdeněk Marcín.
Od 13. června na www.poctivegrilovani.cz naleznete jedinečné recepty, grilovací tipy a každý týden nový díl seriálu „Kozel Vařil“ představující nový recept.
[1] Spotřebitelský průzkum byl realizován prostřednictvím internetového dotazníku (CAWI) na internetovém panelu agentury STEM/MARK na 502 respondentech z populace 18+ v České republice.
Zajímavosti z průzkumu
5 tipů, jak grilovat s pivem
1. Při podlévání používejte vždy pivo v pokojové teplotě nikdy ne studené (zastavili byste proces varu a pokrm příliš ochladili)
2. Podléváním tmavým pivem docílíte karamelového nádechu
3. Světlé pivo se skvěle hodí na nakládání a marinování
4. Marinovat v pivu bychom neměli déle než 2 hodiny, aby nám maso příliš nezhořklo
5. Při grilování je nutné použít pivo s vyváženou chutí, aby hořkost nenarušila chuť pokrmu, například Velkopopovický Kozel 11° nebo Černý
Krátce o kuchařích
Jaroslav Zahálka
- Lektor Pražského Kulinářského Institutu, kde vede kurzy grilování, argentinské a kreolské kuchyně, mexické kuchyně, fusion cuisine, španělského tapas, a je zároveň šéfkuchařem pražské restaurace MOOD.
- Za svou 16 letou kariéru prošel mnoha zahraničními kuchyněmi a snad v každé se v nějaké formě objevuje pivo, ať jde o sladké, ochucené, silné, aromatické nebo velmi jemné až neutrální.
- Při vaření je potřeba vypilovaná chuť, která výsledný pokrm zvedne ještě o pomyslný stupínek výš. Toto je známé u vína, ale platí to i u piva.
Zdeněk Marcín
- Šéfkuchař Pražského Kulinářského Institutu
- Rád používá a propaguje kvalitní suroviny. Každý den s nimi učí pracovat posluchače a vysvětluje, jak poznat kvalitu.
- Kozel je pro mě symbolem kvality, a to především díky vybraným surovinám a tradiční receptuře.
Bližší informace:
Vladimír Jurina, Brand PR manažer, tel. 724 617 886, e-mail:
Poznámky pro editory:
- První várka piva byla ve Velkopopovickém pivovaru uvařena 15. 12. 1874 a o rok později již bylo vystaveno (uvařeno a prodáno) 18 000 hl piva. Již po několika letech se pivovar stal třetím největším v zemi. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.
- Velkopopovický Kozel je značkou, která má své nezastupitelné místo na pivním trhu. Patří ke značkám s nejdynamičtějším růstem jak na českém, tak i na zahraničních trzích. Velkopopovický Kozel Černý je lídrem trhu s tmavými pivy v České republice a nejprodávanější českou pivní značkou v zahraničí vůbec.
- Od roku 1999 je pivovar ve Velkých Popovicích součástí společnosti Plzeňský Prazdroj.
- S celkovým prodejem více než 9,9 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2011 (včetně licenční výroby v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné mezinárodní značky jako Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a téměř 200 úspěšných regionálních a národních značek.
- Aktuální informace o aktivitách a projektech podporovaných značkou Velkopopovický Kozel najdete na internetových stránkách www.kozel.cz
Praha