Vratné kelímky: přínos Pilsner Festu k ochraně životního prostředí

14.10.2013 Udržitelnost a odpovědnost

Pilsner Fest, který se letos uskutečnil přesně v den výročí uvaření první várky Pilsner Urquell, zaznamenal rekordní účast přes 45 tisíc lidí, kteří vypili více než 83 tisíc půllitrů piva. Stejný počet jednorázových kelímků by znamenal i téměř jednu tunu plastového odpadu. Tomu se však letos organizátoři vyhnuli díky zásadní novince – vratným kelímkům, které budou umyty a znovu použity. Pokud by se čepovalo do jednorázových kelímků a příznivci plzeňského piva by z nich stavěli pověstný „komín“, dosáhl by výšky přes 500 m.

„Tyto kelímky jsou z kvalitního plastu, odolné a s praktickým uchem, které umožňují nést i několik kelímků najednou. Díky použitému retro logu si jich dokonce návštěvníci téměř pět tisíc odnesli domů na památku nebo do sběratelské edice,“ uvedl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje. Návštěvníci při prvním nákupu piva zaplatili vratnou zálohu 50 Kč a pak jen při každém nákupu měnili použitý za čistý. Při odchodu použitý kus buď směnili za 50 Kč, nebo za zcela nový nepoužitý kelímek s potiskem Pilsner Festu 2013.

Ekologické kelímky nebyly jediným příspěvkem odpovědného chování společnosti Plzeňský Prazdroj na letošních oslavách. V loňském roce vyvinul Plzeňský Prazdroj, jako zodpovědný výrobce alkoholických nápojů, ve spolupráci s občanským sdružením SANAMIM klidovou zónu K-lee-deck. Tato zóna je ojedinělým projektem, který umožňuje lidem na festivalech si odpočinout a zároveň se pobavit s odborníky o tom, co to znamená pít s mírou a jaká jsou pravidla zodpovědné konzumace. Zároveň zde probíhá orientační dechová zkouška na alkohol, takže účastníci mohou zjistit před cestou autem, zda již mohou řídit, případně kdy budou moci znovu usednout za volant. V rámci Pilsner Festu proběhlo celkem 135 dechových zkoušek na kalibrovaném testeru a 300 zájemců si ve stanu K-lee-deck nainstalovalo aplikaci Promile INFO, což je chytrá kalkulačka pro výpočet potřebné doby pro bezpečné usednutí za volant. Návštěvníky dále zajímaly zásady odpovědné konzumace alkoholu a také, jak alkohol na lidské tělo působí. V debatách se pravidelně objevovaly fámy ohledně možností podpořit odbourávání alkoholu jídlem nebo třeba kávou. Ve srovnání s minulými lety opět přibylo zodpovědných konzumentů alkoholu.

„Potkáváme lidi, kteří nás znají, a ti s sebou přivádějí své kamarády a známé. Celý koncept naší klidové zóny se osvědčil a doufáme, že na příští rok vymyslíme ještě pár drobných vylepšení, abychom oslovili ještě více návštěvníků letních akcí,“ dodal zástupce SANANIM o.s. Josef Šedivý.

Více informací o Pilsner Festu naleznete na webu www.pilsnerfest.cz.

Více informací o odpovědné konzumaci alkoholu naleznete na webu napivosrozumem.cz.

Bližší informace:

Kateřina Krásová, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 219


Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:

Twitter twitter.com/Prazdroj1

LinkedIN www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj

Youtube www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1


Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).

Plzeň