Na Plzeňsku zvolili Mistra výčepního 2014

10.2.2014 Ocenění

V restauraci Alfa v Plzni proběhlo 10. února regionální kolo soutěže Gambrinus Mistr výčepní. V konkurenci 30 hostinských si svým přístupem získala porotce především trojice Viktor Bolya z plzeňské restaurace Sedmé nebe Morávka, David Majer z břežanské restaurace U Srdíčka a Petr Molek ze Sokolovny Bolevec. Vítězem se stal Viktor Bolya. Všichni tři získali prestižní regionální titul Gambrinus Mistr výčepní, 30l soudek Nepasterizovaného Gambrinusu a vstupenku do slavnostního celostátního finále, ve kterém budou v pivovaru Gambrinus bojovat o absolutní titul českého Mistra výčepního.

Všichni účastníci museli před porotou prokázat teoretické znalosti výroby a standardů péče o pivo. Ověřovali se tak například znalosti z výroby nepasterizovaného piva nebo podmínky pro udělení chráněného zeměpisného označení České pivo, jímž se značka Gambrinus pyšní. Pak přišel na řadu divácky atraktivní praktický test. Dvouminutová zkouška zahrnovala komplexní výčepní řemeslo, tedy od přípravy skla přes čepování piva více technikami až k samotnému správnému servírování.

„Čepuju pivo už sedm let, ale stále je co se učit. Z vítězství mám radost, věřím, že teď k nám do Sedmého nebe bude na pivo chodit ještě více lidí než dosud,“ říká plzeňský vítěz Viktor Bolya.

„Gratuluji a děkuji všem, kteří se zúčastnili. Projevili tím zájem se stále zlepšovat a zároveň šířit slávu vlastní restaurace a našeho piva Gambrinus. Naprostá většina soutěžících nás přesvědčila, že je kvalita péče o pivo a čepování v jejích restauracích na vysoké úrovni. Osoba výčepního je zkrátka pro kvalitu piva v restauracích zásadní,“ připomněl sládek z pivovaru Gambrinus Jiří Fusek známý fakt, že sládek pivo vaří, ale hostinský ho dělá.

Čím zaujali porotu tři vítězové? Na nejlepších bylo vidět, že takhle skvěle čepují piva každý den ve svých hospodách. Byla patrná dlouhodobá praxe, neměli trému a vše od přípravy skla až po vlastní čepování prováděli s jistotou profesionála,“ ocenil výkony jeden z porotců Vojtěch Homolka, obchodní sládek.

Vítězové obdrželi od poroty kromě věcných darů také pozvání do slavnostního celostátního finále, které se uskuteční 12. března v plzeňském pivovaru Gambrinus.


Kontakt:

Vladimír Jurina                                                         

Brand PR manažer

t.: 724 617 886

e.:


Poznámky pro editory:

  • Portfolio značky Gambrinus se skládá z široké nabídky produktů. Dva z nich, Nepasterizovaný Gambrinus a Gambrinus Nefiltrovaný ležák jsou k dispozici pouze v čepované variantě a exkluzivně je tak ochutnají pouze spotřebitelé v restauracích, hospodách či barech. Tradiční portfolio nabízí  výčepní pivo Gambrinus Originál 10°, světlý ležáku Gambrinus Premium a Gambrinus Dry s nižším obsahem cukru.
  • Gambrinus používá vybrané odrůdy žateckého chmele a slad z vlastní sladovny v Plzni. Díky používání vysoce kvalitních surovin, klasické technologii a postupu výroby, umu českých sládků získanému studiem na českých pivovarských školách a pivovarské tradici v českých zemích je hrdým nositelem chráněného zeměpisného označení České pivo.
  • Pivo Gambrinus Premium bylo jediným českým pivem, které bylo oceněno v mezinárodní degustační soutěže The International Brewing Awards 2013, pivovarskou veřejností nazývanou The Brewing Oscar (Pivní Oscar). Čtyřicet sládků ze 16 zemí hodnotilo více než 800 piv z celého světa. Gambrinus Premium získal stříbrnou medaili v kategorii klasických ležáků.
  • Historie značky Gambrinus sahá do roku 1869. Gambrinus je pivo, které zvítězilo v myslích a srdcích českých spotřebitelů díky vysoké kvalitě a dodržování originálních varních postupů.
  • Pivo Gambrinus je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje, a.s., který je členem SABMiller plc. S celkovým prodejem 9,7 mil hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a  s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a.s. předním výrobcem iva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • SABMiller plc. je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Plzeň