- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ PŘIVÍTAL LETOS NÁVŠTĚVNÍKA S POŘADOVÝM ČÍSLEM 300 000 UŽ V SRPNU
14.8.2014 Ostatní produktyV Plzeňském Prazdroji přivítali letos již třistatisícího návštěvníka. Pan Jiří Beneš z Chomutova se stal jubilejním návštěvníkem, který zavítal na prohlídkovou trasu Plzeňského Prazdroje. Od zástupců Plzeňského Prazdroje obdržel v Návštěvnickém centru certifikát, pětilitrový soudek piva Pilsner Urquell, dárkový poukaz a pozvání na říjnový Pilsner Fest, oslavu plzeňského ležáku.
Jubilejní návštěvník Jiří Beneš přijel na prohlídku pivovaru z Chomutova spolu s přáteli na cestě do jižních Čech, kde budou trávit dovolenou. „Poukaz na prohlídku jsem jako milovník piva Pilsner Urquell získal v rámci soutěže Po stopách pravého originálu, která právě probíhá na stránkách www.pilsnerurquell.cz. Zatímco v pivovaru ve Velkých Popovicích jsem i díky své práci byl již několikrát, tady v Plzni jsem poprvé a moc se na prohlídku těším,“ svěřil se.
Plzeňský Prazdroj je jedním z nejvyhledávanějších turistických cílů, a to nejen v rámci regionu, nýbrž i celorepublikově. Společně s Pivovarským muzeem a dalšími okruhy jej ročně navštíví statisíce návštěvníků. Od letošního roku představil Plzeňský Prazdroj spolu s Krajskou správou ČSÚ v Plzni novou metodiku sledování návštěvnosti. „Jde především o přesnější nastavení ukazatelů charakterizujících počty osob využívajících služby a prostory, které mohou turisté a hosté Plzeňského Prazdroje navštívit,“ vysvětluje Miloslav Chlad, ředitel Krajské správy ČSÚ. Inovovaná statistická metodika je v souladu s potřebami monitoringu návštěvnosti u podobných turistických míst a objektů a přesně monitoruje atraktivitu turistického cíle z pohledu návštěvnosti.
Velký zájem o prohlídky je dán jak věhlasem plzeňského ležáku ve světě, tak širokou nabídkou služeb a novinek Plzeňského Prazdroje v rámci aktivit cestovního ruchu. Nejvíce zájemců o exkurzi v pivovaru je kromě tuzemských návštěvníků tradičně z Německa, za nimi následují překvapivě turisté z Dálného východu. Stálicemi jsou zájemci z USA, Ruska a především evropských zemí. Proti loňskému roku zaznamenali v Plzni významný nárůst návštěv z Francie a Jižní Koreje. Do pivovaru ale letos zamířili také turisté z takových zemí, jako jsou Izrael, Peru, Mosambik nebo Botswana.
Speciální programy pro individuální návštěvníky i pro ty, kteří přijíždějí s cestovními kancelářemi, připravuje pivovar každoročně. V letošním roce poprvé započítává do návštěvnosti i účastníky těchto programů, právě tak jako hosty, kteří v pivovaru absolvují Školu čepování či navštíví oblíbené letní a zimní koncertní cykly. „Těší nás zájem o nové zážitkové programy na trase, připravené pro letošní turistickou sezónu. V rámci těchto programů mají návštěvníci možnost poznat historická pivovarská řemesla a soutěžit v dnes již netradičních disciplínách, které v minulosti bývaly každodenní prací pivovarských tovaryšů. Prohlídku je možno v rámci programů rozšířit i o tradiční pivovarskou svačinu, podávanou spolu s legendárním plzeňským ležákem v útulných šalandách, skrytých v labyrintu starých pivovarských sklepů,“ doplňuje Jindřiška Eliášková, manažerka rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví Plzeňského Prazdroje.
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
Mobil: +420 724 617 219
Poznámky pro editory
- S celkovým prodejem téměř 9,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2013 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
Plzeň, 14. srpna 2014