Obliba značek Plzeňského Prazdroje roste

26.7.2006 Obchodní výsledky

Přední český výrobce a exportér piva oznamuje objemové výsledky prodeje za první pololetí kalendářního roku 2006


Celkový domácí prodej značek Plzeňského Prazdroje, přední české pivovarnické společnosti, dosáhl v prvním pololetí kalendářního roku 2006 3,9 milionu hektolitrů, což je meziroční nárůst 2,4 procenta. Průběžně se dařilo zvyšovat exportní objemy, které za pololetí meziročně vzrostly o 11 procent. Teplý červen v kombinaci s MS ve fotbale pak Plzeňskému Prazdroji podobně jako všem českým pivovarníkům napravil mimořádně chladné jaro.



Objemovými tahouny výkonů Plzeňského Prazdroje na domácím trhu v 1. pololetí 2006 byla tradičně vlajková značka Pilsner Urquell s růstem o 6 %, následovaná značkou Gambrinus v novém balení s růstem o 3 %. To znamená, že jedno ze čtyř vypitých piv v Česku je právě pivo značky Gambrinus.


V samotném červnu 2006 se požadavky zákazníků Plzeňského Prazdroje na dodávky piva prakticky nezastavily. Oproti loňskému červnu bylo prodáno o 13 % více sudového piva. Z obchodně-distribučních center společnosti bylo expedováno celkem 1 021 787 ks sudů, které pokud by se položily na cestu za sebou, pak dosáhnou z Prahy až do Budapešti (celkem cca 590 km). Kromě toho se v červnu prodalo téměř 30 tisíc hl z pivních „tanků“ nebo cisteren, které jsou v největších a nejznámějších českých pivnicích a restauracích. Každý z tanků má objem 1000 litrů. Například jen u značky Pilsner Urquell došlo k meziročnímu nárůstu o 12 %.


Plzeňský Prazdroj potvrdil své postavení největšího českého exportéra piva. Celkový objem vývozu značek Plzeňského Prazdroje do zahraničí (tzn. bez započtení licenčních výrob) se zvýšil v porovnání se stejným obdobím roku 2005 o 11 % a dosáhl 382 tisíc hektolitrů. Nejvýraznější exportní růst zaznamenaly značky Pilsner Urquell (13 %), Gambrinus (21 %) a Velkopopovický Kozel (11 %). Hlavními zahraničními trhy byly tradičně Německo, Spojené státy americké a Slovensko.


Mike Short, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, uvedl: “První pololetí roku 2006 bylo obdobím celkové stability domácího trhu, na kterou sice mělo negativní vliv špatné počasí v úvodu hlavní pivovarnické špičky, což jsme však v červnu díky teplému počasí a MS ve fotbale víc než vyrovnali. Za červen jsme prodali historicky rekordní objem piva všech značek Plzeňského Prazdroje – 910 tisíc hl. – a všechny tři pivovary Plzeňského Prazdroje taktéž dosáhly v červnu 2006 svých historických objemových rekordů.“
 
Nejvýznamnější fakta a trendy 1. pololetí 2006 z pohledu Plzeňského Prazdroje:



  • Růst prodeje klíčových značek, Pilsner Urquell a Gambrinus, na domácím trhu. Pilsner Urquell dosáhl 13% nárůst exportu.
  • K dalšímu posílení Plzeňského Prazdroje jako největšího českého exportéra piva pokračují významné investice v plzeňském pivovaru, zaměřené na zvýšení kapacity výroby značky Pilsner Urquell a na posílení její chuťové stability.
  • Dokončeno bylo rozšíření varny plzeňského pivovaru a byly zprovozněny nové cylindro-kónické tanky (CKT) na kvašení piva.

x x x



  • S celkovým prodejem více než 10,2 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2005 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Kontakt:


Vladimír Jurina
724 617 886
Lucie Roztočilová
724 617 824
Oddělení firemních vztahů

Plzeň