- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Vyjádření Plzeňského Prazdroje k informacím některých malých a středních pivovarů
29.5.2007 Ostatní produktyPlzeňský Prazdroj se důrazně ohrazuje proti řadě neúplných, zavádějících i fakticky nepřesných informací, které dnes v souvislosti s Plzeňským Prazdrojem (PPAS) prezentovali zástupci některých malých a středních pivovarů.
Vyvrácení nepravdy číslo 1: PPAS nezískal žádnou státní dotaci. Tedy žádné peníze. Investiční pobídka znamená možnost uplatnit v budoucnosti slevu na dani z příjmů, která je podmíněna vlastní investicí firmy za 1,5 mld. Kč a zároveň vytvářením dostatečného zisku. Nic nedostáváme zadarmo, na slevu si teprve musíme vydělat exportováním českého piva. Při posuzování výše investiční pobídky ve výši cca 688 miliónů během budoucích 10 let, je dobré si uvědomit, že jen za loňský rok odvedl PPAS do státního rozpočtu 4,7 mld. Kč.
Vyvrácení nepravdy číslo 2: Ano, český pivní trh je nasycený, a uvědomujeme si, že jediná cesta k zásadnímu růstu českého pivovarství je vývoz. Hlavním cílem investice 1,5 mld. Kč bylo proto posílení exportu značek PPAS (rozšíření výrobních kapacit a posílení chuťové stability) v čele s pivem Pilsner Urquell. Exportní balení přitom tvoří nadpoloviční podíl produkce nové stáčírny. Tento podíl bude v souvislosti s rostoucím exportem nadále stoupat. Zároveň PPAS propaguje nepřímo české pivo ve světě. Investicemi do marketingu značky Pilsner Urquell, formou vzdělávacích programů. Ročně vysílá PPAS do světa 130 miliónů lahví a plechovek piva s výrazným uvedením českého původu. To vše bezpochyby pomáhá i dalším českým pivovarům k navyšování exportu. Vysokou prodejní cenou prémiové značky Pilsner Urquell na náročných trzích otevírá pro ostatní české dovozce i zajímavý cenový prostor.(viz níže).
Co na tiskové konferenci malých a středních pivovarů nezaznělo
O záměru a důvodech PPAS požádat o investiční pobídku informovali zástupci PPAS na zasedání Českého svazu pivovarů a sladoven na podzim loňského roku. Od té chvíle nešlo o žádné tajemství.
Pivovary a následné novinové články informují v posledním roce o rostoucím podílu exportu na výstavu malých a středních pivovarů (u některých až 80 %!!!). Podíly velkých výrobců na českém trhu se příliš nemění, nejvíce rostoucími pivovary jsou menší výrobci piva (dle informací z tisku a od představitelů ČSPS). Tyto pivovary tedy zdaleka „nebojují o přežití“, jak to tvrdí Jiří Fusek.
Například: „Vedle ustáleného trhu tradičních průmyslových pivovarů roste počet malých, jichž je na šedesát. Už nemají problém přežít, a to především díky tomu, že se orientují na export. Některé z nich, jako Pivovar Lobkowicz nebo Jihlava, vyvážejí až osmdesát procent celkového výstavu do ciziny.“ (Lidové noviny, 15.3.2007)
Dále namátkou některé titulky:
- Malým pivovarům se daří (MF Dnes 24.3.2007)
- České pivo nadmíru chutná, pivovary rekordně vydělávají (iDNES 14.3.2007)
- Výstav malých pivovarů za pět let stoupl zhruba o pětinu (aktuálně.cz, 23.1.2007)
- Růst výroby piva v malých pivovarech táhne export (iDNES 22.1.2007)
- Pivovar Nová Paka loni opět vyvezl téměř polovinu výstavu (ČTK 23.2.2007)
- Pivovar v Černé Hoře začne vyvážet své pivo na čínský trh (ČTK 26.4.2007)
- Pivovar Litovel očekává růst exportu, nově bude vyvážet do Irska (ČTK 15.2.2007)
- Žatecké pivo zaznamenalo meziroční pětiprocentní nárůst (iHNED 6.2.2007)
Malé a střední pivovary vnímáme jako obohacení rozmanitosti českého trhu i české pivní kultury, kterou doma i ve světě propagujeme.
Plzeňský Prazdroj chce využít možností, které nabízí současná právní úprava. Učinil tak zcela transparentně a hodlá vyhovět všem náročným podmínkám, které stát vůči PPAS které český stát uplatňuje. V konečném důsledku může růst exportu značek PPAS znamenat zisk pro všechny strany. I pro malé pivovary, třebaže si to v tuto chvíli nechtějí připustit.
Kontakt:
Vladimír Jurina
Corporate Affairs
724 617 886
x x x
- S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu
a největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel. - Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
Praha