- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Obliba nealkoholického piva v ČR stále roste
10.7.2008 Obchodní výsledkyNealkoholické pivo je v České republice stále populárnější. Jak potvrdil výzkum zadaný společností Plzeňský Prazdroj, v současnosti je spotřeba nealko piva zhruba 5x větší oproti roku 2000 a ochutnalo ho již více než 30 % Čechů starších 18 let. Vedle motoristů a cyklistů si ho stále častěji dávají také lidé v práci, v restauraci, doma nebo na zahradě. Na špici popularity se drží Radegast Birell od Plzeňského Prazdroje – 2 ze 3 nealkoholických piv prodaných v ČR nesou právě tuto značku.
Rozsáhlý průzkum potvrdil, že nealko pivo si vydobylo silnou pozici. Z průzkumu vyplývá, že z těch, kteří pijí nealkoholické pivo, si ho celých 83 % dává minimálně jednou týdně. Nejoblíbenějším obdobím je samozřejmě léto, kdy nealko pivo nejlépe osvěží. Dvě třetiny konzumentů nealkoholického piva jsou přesvědčeny, že je osvěží daleko lépe než limonády nebo slazené nápoje.
Skvělé osvěžení a zároveň žádná omezení způsobená konzumací alkoholu – to jsou hlavní přednosti, které konzumenti na nealkoholickém pivu oceňují. Odborníci zase zdůrazňují, že nealkoholické pivo obsahuje stejné prospěšné látky, jako pivo alkoholické. „Složením je nealkoholické pivo vlastně iontový nápoj, který je vhodný pro sportovce, řidiče a cyklisty a výrazně snižuje riziko úrazů. Vitamíny skupiny B, které jsou v něm obsažené, zase pomáhají tělu získávat energii a jsou důležité pro nervový systém,“ říká nutriční terapeutka Karolína Hlavatá.
Ze značek nealkoholických piv si nejoblíbenější pozici drží Radegast Birell, který je zároveň nejznámější českou značkou nealko piva. Celých 94 % konzumentů ho opakovaně vyzkoušelo. Stále větší oblibě se těší také čepovaná forma nealkoholického piva, která obzvláště v létě perfektně osvěží. Čepované nealkoholické pivo už ochutnalo přes 50 % konzumentů a většina z nich se k němu opakovaně vrací. Nejrozšířenější značkou čepovaného piva je opět Radegast Birell, který v současnosti nabízí několik set provozoven.
Tipy pro správný pitný režim v letním období (DOC, 320 kB, soubor s otevře do nového okna)
Bližší informace:
Vladimír Jurina, manažer korporátní značky, Plzeňský Prazdroj, tel.: 257 287 223
Anna Balíčková, AMI Communications, tel.: 234 124 112, 724 012 607
- Radegast Birell je jediným nealkoholickým pivem v portfoliu Plzeňského Prazdroje a zároveň nejprodávanějším českým nealkoholickým pivem.
- Radegastu Birell se ročně vystaví přes 200 tisíc hektolitrů, na trhu to představuje 66% podíl v segmentu nealkoholických piv. Exportován je také na Slovensko.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc.
- S celkovým prodejem 10,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2007 a s exportem do více než 55 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Praha