Nejlepším výčepním Pilsner Urquell v Praze je Jan Zoček z Lokálu

15.6.2011 Ocenění

 

„Soutěže se letos účastním poprvé. Pivo v hospodě už jsem roznášel delší dobu, ale teprve sedm měsíců stojím za výčepem, kam mě přivedl Lukáš Svoboda. Takže jsem příjemně překvapen vítězstvím, protože tu byl řada ostřílených borců. Dnes mi hodně pomohlo, že je Lukáš na nás hodně přísný, a určitě mu nebude dělat problémy přísně mne opravovat při přípravě na národní kolo,“ komentoval svůj úspěch Jan Zoček.

Další regionální kola probíhají v tomto týdnu v Plzni, Benešově a Brně. I z nich postoupí vždy pět nejúspěšnějších. Společně tak utvoří elitní dvacítku, která se utká v Plzni 4. srpna
v národním finále. S titulem Pilsner Urquell Master Bartender České republiky získá vítěz pivo na rok zdarma a také možnost uvařit si společně se sládkem Václavem Berkou vlastní várku piva do své provozovny. Hlavní výhrou je ale samozřejmě možnost utkat se o celkový triumf v mezinárodním finále, které se koná letos na začátku října v Plzni a Praze.

„V pražském regionálním kole nás nejvíce zaujal Jan Zoček který nejen ukázal porotě,
že umí plzeňský ležák dokonale načepovat, ale skvěle představil i sebe a svoji restauraci. Potvrdil tak, že v Praze se zrodila škola perfektního čepování, pod vedením a kontrolou úřadujícího mistra světa, takže titul by mohl zůstat v České republice,“
komentoval průběh soutěže v Praze starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka a dodal: „Pilsner Urquell Master Bartender je soutěž pro všechny ctižádostivé výčepní, kteří sdílí nadšení pro své řemeslo a pro plzeňský ležák. K tomu, aby se z obyčejného výčepního stal skutečný mistr, je zapotřebí nejen dokonale načepovat pivo, ale i charismatické vystupování, umění poutavě prezentovat pivo jako jedinečný nápoj a znalosti o správné péči o pivo.“

Do soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2011 se přihlásilo celkem 320 výčepních
a barmanů z celé České republiky. Ještě před regionálními koly proběhla internetová kvalifikace, která byla založena na vědomostních otázkách i na důvtipu řešitelů. Do každého regionálního kola postoupilo vždy cca 30-35 nejlepších výčepních.

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender všem zájemcům otevírá nové možnosti. Titul nejlepšího výčepního je prestižní nejen pro jeho nositele, ale je i přínosem pro restauraci, kde jeho majitel působí. Prokazatelně zvedá tržby a zajišťuje zájem veřejnosti. Soutěž je výzvou také pro ženy. V loňské konkurenci dalších 250 výčepních z Čech, Moravy a Slezska se v národním kole probojovala na druhé místo Jana Zachariášová z brněnského  VŠK Terč, a svým úspěchem vyvrátila předsudky, že je výčepnictví ryze mužskou záležitostí.

Postupující do celostátního kola:

– Jan Zoček, Lokál, Praha 1

– Ota Haurythun, U Pinkasů, Praha 1

– Dáša Kolláriková, Konvikt, Praha 1

– Karel Preclík, Smíchovský radniční sklípek, Praha 5

– Lucie Miškovská, Školka, Praha 4

 

Bližší informace:
Vladimír Jurina, Plzeňský Prazdroj, tel. 724 617 886

 

Harmonogram 6. ročníku mezinárodní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender

28. dubna–27. května: přijímání přihlášek

Začátek června: internetová kvalifikace pro výběr 35 soutěžících do každého ze čtyř regionálních kol

14.–17. června: regionální kola (Plzeň, Praha, Benešov, Brno)

4. srpna: celostátní kolo – národní finále (Plzeň)

4. –5. říjen: mezinárodní finále (Plzeň, Praha)

 

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Praha