- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Radegast a FC Baník Ostrava slaví společně 50 let hořkosti. Proti Sigmě Olomouc vyběhne na trávník Franzl, Polášek, Vokurka nebo Kaňák
21.12.2020 RadegastOtec hořkého piva nebo autor sochy Radegasta v základní sestavě? Dlouholetí partneři Radegast a Baník Ostrava společně oslaví 50 let nošovického pivovaru. Významný milník si připomenou během zápasu proti Olomouci, ve kterém domácí tým odehraje utkání ve speciálních výročních dresech. Podepsané dresy pak budou vydraženy v online aukci. Výtěžek pomůže k obnově života v řece Bečvě.
Radegast a Baník společně oslaví 50. výročí od uvaření první várky v nošovickém pivovaru. Hráči FC Baníku Ostrava vyběhnou na trávník proti SK Sigmě Olomouc (hraje se v pátek 18. prosince od 18.00 hodin na městském stadionu ve Vítkovicích) ve speciální edici dresů, která odkazuje na významné výročí pivovaru Radegast.
„Pivovarská a fotbalová ikona regionu patří dlouhodobě k sobě. Speciální edice dresů bude mít na přední straně logo Radegast 50 let, které doplní logo Baníku z roku 1970. Zadní strana dresu naopak ponese všeobecně známý slogan „Život je hořký. Bohudík.“ Odlišné budou také rukávy, na kterých bude uvedeno jméno důležité osobnosti z historie nebo současnosti pivovaru Radegast,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.
Na domácí půdě ostravského Baníku se tak symbolicky objeví například první sládek pivovaru Radegast a otec správně hořkého piva Jaromír Franzl, první ředitel pivovaru Václav Petras, frenštátský rodák a autor sochy boha Radegasta Albín Polášek nebo současný manažer nošovického pivovaru Ivo Kaňák. Osobnosti pivovaru Radegast doplní také někteří současní zaměstnanci, kteří uspěli v interní soutěži a budou mít také své jméno na rukávu baníkovského dresu. Radegast a Baník připravili celkem 26 unikátních sad dresů.
„Nesmírná pracovitost, schopnost táhnout za jeden provaz, týmovost, odvaha, překonávání překážek, touha dělat věci jinak a chuť vyhrávat. To jsou jen některé základní přísady, které mají Baník a pivovar Radegast společné. Jen tak může vzniknout kvalitní fotbalový tým nebo vynikající pivo,“ říká Václav Brabec, majitel FC Baník Ostrava.
Všechny „výroční“ dresy budou vydraženy v online aukci na www.sportovniaukce.cz, která proběhne od 18. prosince do 5. ledna 2021 prosince. Každá vydražená sada bude obsahovat podepsaný dres od konkrétního hráče, kraťasy a štulpny. Vítězný dražitel obdrží i certifikát pravosti.
Celý výtěžek aukce společně darují pivovar Radegast a Baník Ostrava na transparentní účet Bečva 2020, který je určený pro zasílání finančních prostředků na pokrytí vzniklých škod po ekologické havárii na řece Bečvě.
Poznámky pro editory:
- V pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970 a 3. prosince 2020 oslavil 50 let od uvaření první várky piva. Oblibu si získalo díky své charakteristické výrazně hořké chuti.
- Pivovar Radegast je vyhledávaným turistickým cílem, který každoročně navštíví téměř 50 tis. lidí. Je součástí projektu Technotrasa, kam patří nejvýznamnější památky Moravskoslezského kraje.
- Pivovar Radegast investoval za posledních 10 let desítky milionů korun do vodohospodářských projektů a během tohoto období snížil spotřebu vody potřebnou na výrobu piva o 38 %. V roce 2018 spotřeboval pouze 2,51 hl vody na výrobu 1 hl piva, dosáhl nejlepšího výsledku v historii a zařadil se tak mezi pivovary, které patří v šetření s vodou k nejlepším na světě.
- Pivovar Radegast je součástí Plzeňského Prazdroje. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v České republice a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v letech 2019 a 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.