- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Třetina restaurací si není jistá svou budoucností. Prazdroj proto spustil unikátní poradensko-vzdělávací portál pro tisíce hospod
10.10.2022 Udržitelnost a odpovědnostTuzemské hospody a restaurace svírá nejistota. Skončit je rozhodnuto jedno procento podniků, každý třetí si pak svou další existencí není jistý. Vyplývá to z čerstvého průzkumu Plzeňského Prazdroje. Aby hospodám v těžkých časech pomohl, přichází největší tuzemský pivovar s dosud nejširším poradensko-vzdělávacím programem s názvem První u zdroje, který svým rozsahem nemá v tuzemsku obdoby. Využít jej mohou okamžitě všichni jeho přímí odběratelé, kterých je v Česku téměř jedenáct tisíc.
Program První u zdroje nabízí hospodám a restauracím pomoc ve všech jejich aktivitách. „Je to nově vytvořená digitální platforma, kde hospodští a další profesionálové z oboru bezplatně najdou jednoduché tipy, rady a školení, jak svůj byznys posunout, nalákat nové hosty a uspět v této nelehké době. Určena není jen majitelům hospod, oslovujeme prakticky veškerý personál od kuchařů přes výčepní a servírky až po ty, kteří se starají o ekonomiku provozu. Hospodám a restauracím tak dáváme k dispozici opravdu komplexní nástroj pro růst jejich byznysu,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Program vznikl v době, kdy hospody čelí mnoha nepříznivým okolnostem najednou – stále ještě řeší dopady koronavirové krize a už musí hledat cesty, jak se vyrovnat s enormním růstem nákladů i omezováním výdajů ze strany zákazníků. „Není to pro ně jednoduché, musí se rychle zorientovat a hledat řešení, aby mohly úspěšně pokračovat. A my jim v tom s naším online programem podáváme pomocnou ruku – najdou zde rady a doporučení jak vylepšit podnikání a provoz hospody ve všech oblastech,“ doplňuje Tomáš Mráz.
Majitelům hospod i jejich personálu Prazdroj nabízí široký obsah vzdělávacích videokurzů, které jsou rozděleny do oblastí podle jednotlivých činností a aktivit v rámci podniku. Věnují se péči o pivo, obsluze hostů, strategii řízení firmy i ekonomice provozu, marketingu i tomu, jak by hospoda měla vypadat. Každá část obsahuje šest až jedenáct bloků od obecných informací až po konkrétní rady a tipy. Jednotlivými kurzy provází osobnosti daného oboru. Ambasadorem celého programu je šéfkuchař a podnikatel v gastronomii Zdeněk Pohlreich: „Za posledních patnáct let udělala česká gastronomie velký posun k lepšímu. Bohužel v posledních dvou letech čelíme obrovským těžkostem, nejdřív covid, teď skokový nárůst energií a dalších vstupů. Jenom ten hospodský, který na sobě tvrdě pracuje, vylepšuje svůj podnik a maximálně pečuje o hosty, má dnes šanci uspět. Ale je jasné, že ne každý ví, jak na to. Proto je skvělé, že největší český pivovar přišel s programem, který vlastně zdarma radí, jak restaurační byznys nakopnout a rozjet.“
Celková komerční cena za absolvování všech kurzů jedním uživatelem se podle odhadu pivovaru pohybuje okolo 30 tisíc korun, Prazdroj je ale svým přímým odběratelům nabízí bezplatně.
Hostinští a podnikatelé v gastronomii, kteří již program využívají, si pochvalují jeho přínos pro celý personál. „Pro obsluhu je nejdůležitější kurz o kvalitě piva, jak obsluhovat profesionálně, a kdo je můj zákazník. Pro mě zase všechny kurzy v oblasti ekonomiky gastro provozu a vedení lidí,“ říká Ivona Schulzová, majitelka Radegastovny Aura v Ostravě-Porubě.
Radomír Kott, majitel Plzííínky v Kladně, využívá operativně jednotlivé díly dle aktuální potřeby: „Vyhovuje mi on-line prostředí, protože si můžeme kdykoliv pustit nějaké téma, které nás trápí, při našich pravidelných ranních poradách, nebo když nastoupí nový zaměstnanec.“
Nový program První u zdroje tak v digitálním prostředí doplňuje to, na čem Prazdroj dlouhodobě spolupracuje přímo s hospodskými v reálu. Jde o partnerskou spolupráci na mnoha úrovních podle toho, co zrovna hospoda potřebuje vylepšit – ekonomiku provozu, skladbu menu, servis na place, péči o pivo nebo propagaci. Pomáhá jim jak finančně a materiálně s vybavením (výčepy, tanky, předzahrádky, sklenice ad.), tak i se vzhledem (nové fasády, vylepšení interiérů).
„Nejsme sice vlastníky hospod a restaurací, ale jako jejich největší tuzemský dodavatel piva vnímáme odpovědnost za zachování jedinečné české pivní kultury. Celkově nabízíme nejrozsáhlejší systém podpory a rozvoje gastronomických podniků v Česku. Troufám si tvrdit, že tady nikdo v takovém měřítku obdobný servis nenabízí. Naše aktivity různou formou pomáhají téměř každému z 20 tisíc podniků, kterým dodáváme pivo. Jen letos do podpory a rozvoje hospod investujeme přes 450 milionů korun a na příští rok máme připravený podobný objem prostředků. Potřeby hospodských neustále mapujeme a jsme s nimi v pravidelném kontaktu,“ dodává Tomáš Mráz.
Podniky, které některým z programů Prazdroje prošly, hlásí větší zájem hostů, vyšší tržby a mají tak větší šanci čelit současné krizi.
Poznámka pro editory:
- S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Maximálně šetrné chování k životnímu prostředí je součástí filozofie podnikání Plzeňského Prazdroje. Zaměřuje se na recyklaci a opětovné využívání obalů, dlouhodobě snižuje spotřebu vody, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.
- Plzeňský Prazdroj získal v roce 2021 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma dvě významná ocenění; v kategoriích Velká firma a TOP Odpovědná firma v reportingu.