- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Pivotéka v Hypernově u spotřebitelů boduje
24.5.2007 Ostatní produktyPlzeňský Prazdroj zvyšuje kulturu prodeje piva v off-trade
Ve spolupráci se společností AHOLD Czech Republic vybudoval Plzeňský Prazdroj v pražském obchodní centru Šestka první pivotéku. Pivotéka nahrazuje klasické prodejní místo piva v hypermarketu. Vstup rámuje dominantní pivní brána, obyčejné police nahrazuje černý regál s pivním pozadím, je lemován měděnou pivní trubkou s prosklenými tubusy ukrývajícími lahve piva. Palety jsou schovány za měděné sokly a zkulturnění neušlo ani osvětlení v podobě varných nádob, podlaha a místo nad regály, které nyní popisují historii a výrobu piva. Celkovou atmosféru pak dokreslují příběhy o pivu schované mezi přírodními surovinami, ze kterých je pivo vyrobeno. V neposlední řadě upoutá i zeleně zbarvená podlaha, na níž si nakupující může přečíst postup výroby ležáku.
„Tradiční česká pivní kultura si podle Plzeňského Prazdroje důstojnější prodej baleného piva zaslouží. Chceme lidem i do běžných prodejních míst přinést část atmosféry, kterou mohou jinak zažít jen při návštěvě pivovaru. Jsme rádi, že jsme našli partnera ve společnosti AHOLD Czech Republic, se kterou jsme první pivotéku vytvořili v Hypernově v OC Šestka,“ říká Jan Sikora z Trade Marketingu Plzeňského Prazdroje.
Pivotéka nabízí spotřebitelům nákup piva na úrovni odpovídající tradici pivní kultury v České republice. Plzeňský Prazdroj se tak snaží zvýšit kulturu prodeje piva nejen v on-trade (restaurace atd.), ale i ve stále důležitějším prodejním kanálu off-trade (prodejny).
"Na pivotéku v Hypernově v obchodním centru Šestka dostáváme od našich zákazníků pozitivní reakce," doplňuje Libor Kytýr, ředitel komunikace společnosti AHOLD Czech Republic.
Po půl roce fungování jsou k dispozici první výsledky projektu
Z uskutečněného průzkumu mezi nakupujícími vyplynula řada poznatků pro případné budování dalších pivoték. Samotná myšlenka se setkala s pozitivním ohlasem u spotřebitelů, kladně byl přijat celkový design,
- přehlednost jednotlivých značek,
- otevřená lednice zabudovaná přímo v pivní sekci pro krátkodobou konzumaci – hned po příjezdu domů,
- samostatný regál pro plechovková piva a tedy opět jednoduchý výběr konkrétní značky v plechu, další ohlasy se týkaly
- zvolené barvy (zelená – chmel, zlatá – pivo, měděná – varné nádoby),
- zákazníkům se líbila podlaha s popsaným procesem výroby ležáku,
- jako velmi dobrý nápad byly ohodnoceny obrázky evokující přírodní suroviny pro výrobu piva a stropní světla v podobě varných nádob připomínající prostředí pivovaru,
- jako nejdominantnější prvek byla uváděna vstupní brána do pivotéky.
Autory projektu potěšilo, že název pivotéka byl spotřebiteli potvrzen jako nejzajímavější a nejlépe se hodící. Mezi dalšími nápady ze strany spotřebitelů zazněly názvy jako Pivní ulička, Pivní koutek, lásku k pivu vyjadřující Pivní ráj nebo asi nejvtipnější návrh Pivárium.
Mezi návrhy na vylepšení se objevilo několik detailů, které budou zváženy a případně uplatněny při budování dalších pivoték. Návrhy na zlepšení směřovaly na adresu „přílišné luxusnosti prostoru“, která odrazuje některé konzumenty levnějších piv od vstupu do pivotéky. Naopak způsob vystavení levnějších piv, např. v plastu, kritizovala další část zákazníků. Inspirující byl podnět k zařazení plechovkového nealkoholického piva do chlazeného boxu, speciálně pro řidiče. Mezi spíše zajímavé patřil návrh na vytvoření koutku pro manžely, kteří by zde mohli počkat na manželku, až si vyřídí „svůj“ nákup a během něj ji nestresovali.
Kontakt:
Plzeňský Prazdroj
Vladimír Jurina
Corporate Affairs
724 617 886
AHOLD Czech Republic
Libor Kytýr
Communications Director
234 004 794
x x x
- S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu
a největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel. - Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell
je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. - SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro a Pilsner Urquell, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. je kótována na burze v Londýně a v Johannesburgu.
Praha