Master svým prodejem předčil očekávání

14.6.2007 Obchodní výsledky

Prodej dvou nových speciálů Plzeňského Prazdroje – 13° polotmavého a 18° tmavého piva Master významně překročil původní očekávání. Za necelé dva měsíce po uvedení na český trh bylo prodáno již více než 20 procent plánovaného ročního obratu. Namísto plánovaných 230 provozoven nabízelo specialitu Master na začátku června již 915.

 

Pivní delikatesa Master byla uvedena na trh 11. dubna. V současné době tvoří objem prodeje z 66 procent 13° polotmavé pivo Master a 34 procent 18° tmavé pivo Master. V Praze a Nošovicích je tento poměr odlišný, tmavý Master zde tvoří padesát a více procent prodeje. V Praze jde dokonce o poměr 60 procent tmavého piva Master ku 40 procentům piva Master polotmavého. „Přestože pivovar velmi pružně zareagoval na nečekaně vysoký zájem o pivo Master, technologická náročnost výroby a nutná doba zrání tohoto prémiového piva nám nedovoluje plně uspokojit neustále navyšující se poptávku příznivců pivního speciálu Master,“ uvádí Václav Berka, starší obchodní sládek.

Master - promokampaň
(Foto Oleg Homola) 

K překvapivému zvýšení prodeje přispěla také promokampaň této značky po jejím uvedení na trh. V průběhu měsíce dubna a května probíhaly promoakce ve vybraných restauracích po celém území republiky. Historicky oděné týmy složené z ceremoniářů, hudebníků a hostesek zde nabízely návštěvníkům možnost zahrát si hru vrchcáby. Při výhře zákazníci obdrželi pivo, na kterém ceremoniáři vykouzlili hustou pěnu pomocí pivního rituálu. Druhou vlnu promoakcí spustí Plzeňský Prazdroj na podzim tohoto roku.

Pivní delikatesa Master je distribuována do vybraných restaurací v České republice v 15 litrových sudech a je čepována do speciálních 0,4 l sklenic na stopce. Doporučená MOC za 15 KEG L je 525,- Kč za polotmavý Master a 615,- Kč za Master tmavý. 

Název značky Master v sobě obsahuje tajemný moment historie i mistrovství plzeňských sládků. Během vývoje nového produktu se navíc ukázala velmi pravděpodobná možnost exportu nového piva do zahraničí za podpory mateřské společnosti SABMiller. Proto byl nakonec název Master zvolen pro obě varianty, polotmavou i tmavou, protože je snadno vyslovitelný ve většině jazyků. Inspirací pro výsledný produkt Master bylo bádání v historické pivovarské literatuře, především v textu knihy Tadeáše Hájka z Hájku Staré památky pivovarství českého aneb o pivě a jeho výrobě, povaze, silách a vlastnostech z roku 1585. Velmi působivě je v něm na různých místech popsáno tmavé pivo výrazné lahodné hořké chuti, která se snoubí s karamelovou sladkostí a od jiných piv se odlišuje. Především zmínky o výrazné hořkosti tmavého piva byla inspirací plzeňským sládkům pro odlišení obou výrobků od konkurence,“ dodává k inspiraci pro recepturu Václav Berka, obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Pro více informací kontaktujte:
Kateřina Řeháková e-mail:
Tereza Šašková e-mail:
tel: 222 927 109, mobil: 736 613 623

x x x

  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v ČR jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.
  • Společnost Plzeňský Prazdroj si je plně vědoma své odpovědnosti vůči životnímu prostředí a jako jednu ze zásad svého podnikání přijala politiku ochrany životního prostředí. Věnuje se zejména péči o vodní zdroje, čištění průmyslových vod, minimalizaci emisí CO2 i ostatních emisí, recyklaci, úsporám energie a zefektivnění dopravy.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 5 kontinenty.

Praha