Radegast Birell – vhodný nápoj pro letní pitný režim

28.6.2007 Birell

Nejprodávanější české nealkoholické pivo Radegast Birell zaznamenalo v letošním teplém jaru a na začátku léta opět zvýšenou oblibu. V uplynulém finančním roce (březen 2006 – duben 2007) přitom jeho prodej vzrostl o 48 %. Čím dál významněji se na tom podílí prodej čepovaného Radegastu Birell, který nabízí již několik stovek restaurací. Velká poptávka po čepovaném Birellu je také v motorestech – řidiči už si totiž zvykli, že nejvhodnějším letním osvěžením na cesty je právě toto pivo, které odborníci označují za přírodní iontový nápoj.

 

Při zvýšené námaze a především v letním období je nutné dodržovat pitný režim. Řidiči na to bohužel na svých dlouhých cestách často zapomínají. Během běžného dne bychom měli vypít 2 – 3 litry tekutin, v letních měsících a při zvýšené námaze to mohou být až 4 litry za den. Jako nejvhodnější osvěžení se jeví tekutiny obsahující dostatečné množství iontů, minerálních látek a vitaminů. A přesně takové je nealkoholické pivo – obsahuje totiž sacharidy, bílkoviny, vitaminy (především skupiny B) a další minerální látky jako draslík, sodík, vápník, hořčík atd.

Nealkoholické pivo je ve své podstatě přírodní iontový nápoj – obsahuje potřebné látky jako běžné iontové nápoje, ale na rozdíl od nich vzniká přirozenou cestou bez přispění chemie. Nealkoholické pivo zároveň poskytuje „rychlé kalorie“ vhodné pro sportovce a při zvýšené tělesné námaze. Pivo umožňuje účinnou látkovou přeměnu a je důležitým zdrojem vitamínů, to nealkoholické navíc nezatěžuje tělo alkoholem.

Nejpopulárnějším z kategorie nealkoholických piv v České republice je Radegast Birell. Jak prokázala studie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze, ani po čtyřech vypitých třetinkových lahvích Radegastu Birell nebyl při následné kontrole zaznamenán krevní ani dechovou zkouškou žádný alkohol. Znamená to, že je tento nápoj vhodný pro všechny příznivce piva, kteří se vydávají na cesty.

„Nealkoholické pivo osvěží a dodá potřebné prospěšné látky, zároveň ale neovlivní soustředěnost konzumentů. Důkazem je i to, že v mnoha firmách je Radegast Birell vedený jako tzv. ochranný nápoj, tedy nápoj, který musí zaměstnavatel ze zákona zajistit svým zaměstnancům,“ říká marketingový manažer značky Karel Kraus.

Radegast Birell se svým konzumentům snaží maximálně vyjít vstříc. Pro ty, kterým již delší dobu chybělo výhodné balení nealkoholického piva, uvedl v květnu letošního roku multibalení s osmi půllitrovými lahvemi. Zároveň probíhala v květnu osvětová kampaň, při které Radegast Birell varoval řidiče v programech 17 regionálních rádií, aby nepili za volantem. Na tuto kampaň navazují „Birell hlídky“, které budou od 20. června do 18. července v ulicích mnoha českých měst rozdávat chlazené plechovky a upozorňovat řidiče, že alkohol za volant nepatří. Toto nebezpečí hrozí ale také cyklistům. Proto i na ně Birell apeluje a podporuje jejich bezpečnost – například je partnerem závodu Cyklo Patria Direkt Jizerská 50 a provozuje čtyři cyklostezky na severní Moravě.

Bližší informace:

Alexej Bechtin, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje, tel.: 724 617 219
Anna Balíčková, AMI Communications, tel.: 724 012 607

x x x

  • Radegast Birell je jediným nealkoholickým pivem v portfoliu Plzeňského Prazdroje a zároveň nejprodávanějším českým nealkoholickým pivem.
  • Radegastu Birell se ročně vyrobí přes 200 tisíc hektolitrů, na trhu to představuje 66% podíl v segmentu nealkoholický piv. Exportován je také na Slovensko.
  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.

Praha