Radegast prožívá úspěšné léto

18.7.2007 Ostatní produkty

Velmi dobře se v právě probíhající letní sezóně daří značce Radegast. Její prodej roste nepřetržitě od dubna letošního roku, který z hlediska objemu prodaného piva snesl srovnání s letními měsíci. Největší úspěch zaznamenal prodej tzv. multipacků, kterých si zákazníci odnesli domů o rovnou třetinu více než loni. Úspěch zaznamenává také pivovar Radegast, jehož roční výstav překročil hranici 2,2 milionu hektolitrů. Do modernizace provozů investoval pivovar Radegast v uplynulém finančním roce (od dubna 2006 do konce března 2007) částku 43 milionů Kč.

Léto a s tím spojené trávení času na dovolených se odráží mimo jiné v chování milovníků tradičního českého nápoje. Nárůst prodeje značky Radegast činí ve srovnání se zimními měsíci 80 – 100 %. O tom, že si lidé často berou své oblíbené pivo na letní cesty svědčí fakt, že prodej plechovkového piva roste v létě až o 200 %.

Úspěšné tři měsíce prožila značka Radegast od dubna do června tohoto roku. Vývoj popisuje regionální ředitel prodejní oblasti Morava Dušan Holý: „Za poslední tři měsíce, které podle počasí už můžeme považovat za letní, se nejvíce zvýšil prodej multipacků a piva v tancích či sudech. Roste také prodej stále oblíbenějších 15 litrových sudů.“

Radegast je druhou nejprodávanější značkou v České republice a dlouhodobě si udržuje stabilní vývoj. Tři ze čtyř vyrobených piv Radegast pak končí u příznivců značky na Moravě, zbytek putuje do ostatních regionů ČR. Více než polovina produkce míří ke spotřebitelům v sudech.

Přesně 2 206 464 hl piva vyrobil pivovar Radegast od dubna 2006 do března 2007. Na 43 milionů korun se vyšplhaly investice do modernizace pivovaru, které blíže popisuje manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák: „Kromě modernizace sladovny a systému řízení na úseku kvašení jsme přistoupili také k zavedení nové láhve typu Gold. V této souvislosti bylo instalováno zařízení pro prevenci odběru lahví při stáčení.“ V dalším finanční roce hodlá pivovar Radegast investovat částku 50 milionů Kč.

Další informace poskytne:      
Pavel Sobol, account manager
Crest Communications Ostrava
Tel.: 596 620 435, 603 184 049

x x x

  • Od roku 1999 je pivovar Radegast součástí největší pivovarské firmy v České republice, společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.
  • V Pivovaru Radegast se vaří pivo od roku 1970. Je nejmladším a nejmodernějším pivovarem v České republice. Ročně produkuje přes 2,2 mil. hl piva a více než 27 tisíc tun sladu při cca 270 zaměstnancích. Vyrábí pivo typu „klasický český ležák“ a je rovněž výrobcem kvalitního sladu ve vlastní pivovarské sladovně.
  • Do variant značky Radegast patří Radegast Premium, Radegast Original a nealkoholické pivo Radegast Birell.
  • V posledních letech pivovar výrazně investoval do zlepšení kvalitativních parametrů výroby a do procesů analýzy a kontroly. Díky tomu má Radegast kvalitu, která se odráží v řadě úspěchů doma i v zahraničí. V roce 1995 získal Radegast jako první z oboru certifikát kvality ISO 9002, v roce 1996 Mezinárodní ocenění za kvalitu a v roce 1999 ekologický certifikát ISO 14001. V roce 2003 pivovar znovu obhájil certifikáty ISO 9001 a ISO 14001 po důkladném auditu firmy DNV. Řadou unikátních ekologických projektů přispívá pivovar Radegast ke zkrášlení okolí – chráněné krajinné oblasti Beskydy.
  • S celkovým prodejem 10,7 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2006 a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem globální skupiny SABMiller plc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč 6 kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller. Skupina značek SABMiller zahrnuje dále významné značky jako Miller Genuine Draft a Peroni Nastro Azzurro, a mnoho dalších úspěšných regionálních značek. Mimo USA je SABMiller plc také jedním z největších výrobců a distributorů produktů firmy Coca-Cola na světě.

Nošovice