- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Pilsner Urquell zřídil velikonoční kešku v Kraslicích
21.4.2011 Pilsner UrquellO Velikonocích se tradičně otevírají poklady. Hledači je mohou nalézt pomocí zadaných instrukcí a souřadnic. Ta kraslická bude mít podobu tzv. multikešky* a vedle standardního zápisníku – logbooku, kam se zapíše každý nálezce, bude ukrývat pivní artefakty Pilsner Urquell a žetony, které budou moci jejich objevitelé směnit za čepovaný půllitr Pilsner Urquell v kraslické restauraci Švejk**.
„Rádi bychom ze spojení Pilsner Urquell, Velikonoc a hledání kešek udělali novou tradici, vždyť právě o Velikonocích se otevírají poklady. Letos jsme proto připravili další velikonoční kešku, tentokrát v Kraslicích, a doufáme, že bude podobně úspěšná jako ty naše plzeňské,“ říká Karel Kraus, manažer značky Pilsner Urquell.
Pilsner Urquell už loni o Velikonocích připravil s plzeňskými kešery dvě kešky přímo v pivovaru. Tradiční kešku Pilsner Urquell našlo 682 kešerů a multikešku Pivovarská procházka získalo „jen“ 284 lidí. Rozdíl spočívá v časové náročnosti v odhalení kešek. Tradiční kešku odhalí de facto každý, kdo se na daném místě aspoň chvilku vyskytne. Zato na objev multikešky už je potřeba hodina i víc, a proto i frekvence návštěv je logicky o dost nižší.
V každém případě obě kešky patří k těm nejnavštěvovanějším v Plzni. Je to dáno jednak umístěním téměř v centru města i atraktivností místa samotného – nádvoří pivovaru. Kešky Plzeňského Prazdroje nejsou v Plzni a jejím okolí rozhodně jediné. Zástupci komunity kešerů Václav a Michal říkají, že se v okruhu přibližně 7 km od centra Plzně vykytuje něco kolem 325 keší, a dodávají: „Hledáním kešek se v Česku baví tisíce lidí a v Česku je ukryto celkem něco okolo 18 tisíc pokladů.“
Schránka keše většinou kromě zápisníku obsahuje různé drobné předměty na výměnu. Mimo vlastního nálezu kešky a zápisu do logbooku si člověk nějakou drobnost vezme a naopak v ní zanechá něco svého.
Co je geocaching?
Geocaching je navigační hra spojující sport s turistikou. Vznikl před deseti lety a za tu dobu se rozšířil po celém světě. Celkově je v tuto chvíli ukryto přes milion kešek. V Česku se první cache (keš) objevila rok poté a ve většině případů to bývá plastová krabička, která ukrývá zápisník pro podpis a různé dárky pro objevitele, kteří zde výměnou musí nechat něco svého. Ukryté kešky se hledají pomocí navigace GPS, ale dá se hledat i bez ní s pomocí mapy podle souřadnic zadaných na internetu.
*Multikeška se skládá ze dvou nebo více zastávek. Na každé zastávce obvykle dostanete instrukce pro výpočet souřadnic té následující, až se dostanete k souřadnicím finálové schránky.
Tradiční keška je schránka, jejímž základním rysem je to, že se nachází přímo v místě udaném souřadnicemi.
** Švejk restaurant, Bublava 245, 358 01 Kraslice
Bližší informace:
Vladimír Jurina, Plzeňský Prazdroj, tel.: 257 287 209, 724 617 219
Poznámky pro editory:
- S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem skupiny SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch,
Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.
Plzeň