Nejlepším výčepním Pilsner Urquell na Moravě je Jakub Šrubař

17.6.2011 Ocenění

 

„Už můj dědeček provozoval hospodu. Práce výčepního byl můj sen, chtěl jsem pokračovat v jeho práci, i když rodiče byli dlouho proti,“ říká Jakub Šrubař a dodává: „Mým cílem v regionálním kole bylo umístit se mezi pěti a postoupit, vítězství mě příjemně překvapilo. Pivo miluju a snažím se pozvednout úroveň pití piva u nás na Moravě. V hospodě, kde pracuji, máme slogan ´Zde pivo čepujeme na hladinku, čepice nosíme na hlavě´.“

Brněnské kolo přivítalo nejlepší výčepní „plzně“ z celé Moravy. Další regionální kola proběhla v tomto týdnu v Plzni, Praze a Benešově. I z nich postupuje vždy pět nejúspěšnějších. Společně tak utvoří elitní dvacítku, která se utká v Plzni 4. srpna v národním finále. S titulem Pilsner Urquell Master Bartender České republiky získá vítěz pivo na rok zdarma a také možnost uvařit si společně se sládkem Václavem Berkou vlastní várku piva do své provozovny. Hlavní výhrou je ale samozřejmě možnost utkat se o celkový triumf v mezinárodním finále, které se koná letos na začátku října v Plzni a Praze.

„V moravském regionálním kole nás nejvíce zaujalo, že všichni soutěžící servírovali pivo s úsměvem,“ komentoval průběh soutěže v Brně starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka a dodal: „To odpovídá slovům jednoho z účastníků předkol soutěže, kterými odpověděl na otázku, proč se má pivo servírovat s úsměvem. Odpověď byla stručná ´bo s kyselým ksichtem nechutná´. Ale nyní vážně k vítězi. Jakub Šrubař splnil vše, co jsme očekávali od vítěze. Vedle perfektního čepování nepustil moderátora ke slovu.“

Do soutěže Pilsner Urquell Master Bartender 2011 se přihlásilo celkem 320 výčepních a barmanů z celé České republiky. Ještě před regionálními koly proběhla internetová kvalifikace, která byla založena na vědomostních otázkách i na důvtipu řešitelů. Do každého regionálního kola postoupilo vždy cca 30-35 nejlepších výčepních.

Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender všem zájemcům otevírá nové možnosti. Titul nejlepšího výčepního je prestižní nejen pro jeho nositele, ale je i přínosem pro restauraci, kde jeho majitel působí. Prokazatelně zvedá tržby a zajišťuje zájem veřejnosti. Soutěž je výzvou také pro ženy. V loňské konkurenci dalších 250 výčepních z Čech, Moravy a Slezska se v národním kole probojovala na druhé místo Jana Zachariášová z brněnského  VŠK Terč, a svým úspěchem vyvrátila předsudky, že je výčepnictví ryze mužskou záležitostí.

Postupující do celostátního kola:

Jakub Šrubař, Dům vína U Datla, Frýdek-Místek

Jan Matoušek, Hostinec U Bláhovky, Brno

Jan Najman, Plzeňská pivnice, Kroměříž

Pavel Matula, Pivnice U Čápa, Brno

Vít Školl, Hostinec Tuřanská Beseda, Brno-Tuřany

 

Bližší informace:
Vladimír Jurina, Plzeňský Prazdroj, tel. 724 617 886

 

Harmonogram 6. ročníku mezinárodní soutěže Pilsner Urquell Master Bartender

28. dubna–27. května: přijímání přihlášek

Začátek června: internetová kvalifikace pro výběr 35 soutěžících do každého ze čtyř regionálních kol

14.–17. června: regionální kola (Plzeň, Praha, Benešov, Brno)

4. srpna: celostátní kolo – národní finále (Plzeň)

4. –5. říjen: mezinárodní finále (Plzeň, Praha)

Poznámky pro editory:

  • S celkovým prodejem 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2010 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.

Brno