- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Pilsner Urquell slavil 140 let od prvního vývozu do USA v amerických hospodách
9.12.2013 Pilsner UrquellPivo Pilsner Urquell z prazdrojských sudů mohli obyvatelé USA poprvé ochutnat před Vánocemi v roce 1873. Tehdy bylo Augustu Fischerovi do New Yorku odesláno 5 věder piva (2,83 hl). K oslavě tohoto výročí uspořádal Plzeňský Prazdroj putování plzeňských sládků s nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell v dřevěných sudech napříč USA. Tato „šňůra“, která navštívila desítky hospod od New Yorku po Arizonu, se setkala s velkým zájmem o pivo Pilsner Urquell, které změnilo vnímání čepovaného piva americkými štamgasty.
„V USA se standardně čepuje pivo úplně bez pěny, ale nefiltr z Plzně místním pivařům otevřel oči. Pohár zlatého piva se sněhobílou pěnou vyvolal v baru takové pozdvižení, že se po prvním sudu jen zaprášilo, i když pípy Pilsner Urquell a standardně dodávané filtrované pivo tu mají své trvalé místo již delší dobu“, dodává Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.
Cesta nefiltrovaného piva začala v listopadu v Philadelphii a pokračovala přes newyorský Manhattan do Ohia a Chicaga, které je specifické i tím, že tam žije početná enkláva Čechů. Oslavy skončily v Arizoně ve městě Scottsdale. „Zde dokonce místní štamgasti vytvořili frontu a já jsem po naražení celý sud, tedy 342 půllitrů, do hodiny vyčepoval. Tato restaurace byla skutečně vyvrcholením oslavy 140 let od prvního exportu našeho piva do USA a důstojnou oslavou 171 let od uvaření první várky piva Pilsner Urquell. Jsem rád, že popularita našeho piva na americkém kontinentu roste“, líčí své zážitky Václav Berka.
USA patří mezi pět klíčových exportních trhů piva Pilsner Urquell a Plzeňský Prazdroj sem za posledních sedm let vyvezl takřka milion hektolitrů plzeňského ležáku. Ten je v USA k dostání ve více než 40 000 restaurací, klubů a obchodů. Jen v New Yorku nabízí čepovaný Pilsner Urquell téměř 500 restaurací, často těch nejprestižnějších. Skutečnou mekkou plzeňského piva v New Yorku je však restaurace Hospoda (jednoduchý a trefný název této restaurace vymyslel čestný znalec plzeňského ležáku režisér Miloš Forman), kde čepuje Frankie Šťástka, letošní mezinárodní vítěz soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. Svou nejvyšší sezonu má plzeňské pivo právě před Vánoci, kdy spotřebitelé mají tendenci kupovat prémiovějši piva. K letošním prodejům na americkém trhu také přispěla nedávno uvedená limitovaná edice retro plechovek.
Zvláštností severoamerického trhu jsou unikátní 25 litrové KEG sudy s průměrem pouhých 28 cm, které se vejdou do chlazeného prostoru v barech amerických restaurací a klubů. Od roku 2012 používá Plzeňský Prazdroj nový způsob doručování lahvového piva do USA. Pivo musí dorazit z Plzně do Spojených států maximálně během 30 dnů a je přepravováno v chladících kontejnerech s přesně stanovenou teplotou (putuje vlastně stále „na sedmém schodu“), takže američtí zákazníci dostávají pivo v té nejlepší kvalitě.
Bohužel byla i období, kdy se plzeňské pivo kvůli nepříznivým politickým podmínkám (období světových válek a prohibice) na americký trh nedostalo. Nyní je export podpořen rozsáhlou distribuční sítí a marketingovými aktivitami, takže se ročně pohybuje kolem 100 tis hl.
Bližší informace:
Kateřina Krásová, Plzeňský Prazdroj, tel.: 724 617 219
Plzeňský Prazdroj na sociálních sítích:
Twitter twitter.com/Prazdroj1
LinkedIN www.linkedin.com/company/plzensky-prazdroj
Youtube www.youtube.com/user/PlzenskyPrazdroj1
Poznámky pro editory:
- S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně zahraničních prodejů) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 75 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuin Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
Plzeň