- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Část z prodeje pivovarských krekrů putuje na obnovu historické studánky na Benešovsku
3.11.2020 Udržitelnost a odpovědnostCelkem padesát tisíc korun z dosavadního prodeje pivovarských krekrů věnovaly Plzeňský Prazdroj a Biopekárna Zemanka na obnovu historické studánky a příchozí pěšiny v obci Třemošnice na Benešovsku. Společně tak podpořily projekt na rozvoj komunitního života Nadace Via.
Na jaře začal Plzeňský Prazdroj spolu s Biopekárnou Zemanka vyrábět Pivovarské krekry z mláta. Oba partneři od počátku deklarovali, že část peněz z prodejů poputuje na prospěšné aktivity, které rozvíjí sousedské vztahy a obnovují přirozený stav krajiny v Česku. Společně s Nadací Via, která se dlouhodobě věnuje rozvoji komunitního života, vybrali projekt, který získá 50 tisíc korun. „Peníze věnujeme obecně prospěšné společnosti Střemcha, které se v Třemošnicích podařilo zapojit místní komunitu do mnoha projektů na obnovu přírody a historického dědictví v obci a jejím okolí,“ říká Hana Sedláková z Nadace Via.
Spolek Střemcha 2018 vznikl před třemi lety a jeho prvním větším záměrem byla obnova cesty k místnímu památníku padlých z 1. světové války. Místní se navíc ještě rozhodli na stezce vysázet novou ovocnou alej a umístit u ní informační tabule o padlých třemošnických vojácích bojujících na různých frontách. Úspěch organizátory i místní obyvatele povzbudil. Rozhodli se pokračovat a v okolí původního projektu vybudovat navazující pěšinu, závlahové jezírko a obnovit historickou studánku. A právě pro tento projekt získali peníze z prodeje krekrů. „Snažíme se, aby naše aktivity nebyly jen o zkrášlení obce, ale chceme vždy zapojit místní obyvatele, pro které je to vlastně společenská událost. Daří se nám to, našich posledních aktivit se účastnila víc než polovina obyvatel obce,“ říká Petr Florián ze spolku Střemcha 2018.
Krekry z mláta si za první čtyři měsíce prodeje koupilo v tuzemských obchodech víc než 17 500 lidí. „Během jara a léta jsme měli několik programů, jejichž smyslem bylo znovu nastartovat komunitní život po jarní vlně koronaviru. Proto jsme se rozhodli podpořit také projekt prostřednictvím Nadace Via a spolu s Biopekárnou Zemanka jsme věnovali 3 koruny z každého prodaného balíčku krekrů,“ říká Tomáš Pavlík, specialista firemní odpovědnosti v Prazdroji.
Mláto, ze kterého se krekry vyrábějí, vzniká ze sladu při výrobě piva. Prazdroj většinu jeho produkce dodává zemědělcům, menší část nyní směřuje do Zemanky k výrobě krekrů, které jsou nutričně zajímavou variantou klasických slaných sušenek. Mláto má výrazně nižší obsah sacharidů než klasické mouky a obsahuje více bílkovin a vlákniny, jelikož zrna jsou používána celá. Obsahuje také minerální látky, vitaminy a aminokyseliny.
„V prodeji jsou nyní tři varianty krekrů, slané, sýrové a česnekové. Máme pozitivní reakce od našich zákazníků, takže uvažujeme do budoucna i o dalších příchutích, třeba pizza nebo chilli,“ dodává Jan Zeman z Biopekárny Zemanka. K dostání jsou v prodejnách Globus, v online obchodech Rohlík a Košík, v drogériích Teta, na čerpacích stanicích Shell a také v síti lékáren Pilulka. Od listopadu by měly být k prodeji i v dm drogeriích.
Kontakt:
Zdeněk Kovář
Plzeňský Prazdroj
735 189 368
Poznámka pro editory:
- S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.