- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Centrum Paraple převzalo rekordních 1,7 mil korun z charitativní dražby uměleckých lahví Pilsner Urquell
14.2.2018 Udržitelnost a odpovědnostŠek s rekordní částkou 1 683 145 korun, kterou vynesla předvánoční aukce deseti unikátních lahví Pilsner Urquell, převzal Zdeněk Svěrák, zakladatel a patron Centra Paraple. Nejdražší originální kousek podle návrhu uměleckého ředitele sklárny Moser Lukáše Jabůrka byl vydražen za 250 000 korun.
Symbolicky přímo v Žižkovském divadle Járy Cimrmana předal šek Zdeňku Svěrákovi marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.
„Tak, jako někdo sbírá známky, staré mince nebo obrazy, staly se díky nápadu našich přátel z Plzeňského Prazdroje cílem sběratelů originální a krásné pivní lahve. V některých českých hospodách a v domácnostech dražitelů je jich už vystavená pěkná řádka. A za vydražené peníze v Parapleti slouží vozíčkářům přístroje v posilovně, váha, sprchový vozík a další pomůcky, které potřebují na své cestě k samostatnosti. Děkujeme!“, uvedl Zdeněk Svěrák.
Aukce umělecké kolekce pivních lahví Pilsner Urquell je již tradičním charitativním projektem značky Pilsner Urquell, jehož výtěžek putuje pravidelně Centru Paraple a pomáhá lidem s poškozením míchy. „Pilsner Urquell touto cestou nejen pomáhá, ale i spojuje lidi v těžké životní situaci, s těmi, kteří mají touhu i možnost přispět a zapojit se do prospěšného projektu. Ten jsme uspořádali už pošesté a každým rokem se symbolem této pomoci stává nádherný umělecký předmět inspirovaný plzeňským ležákem. Velmi mě těší, že projekt je rok od roku úspěšnější a částky rekordní. Nejdražší lahev byla v prosinci vydražena za 250 tisíc korun, což je nejdražší litr plzeňského ležáku na světě. Jsem rád, že tu zároveň mohu osobně poděkovat Centru Paraple i Zdeňku Svěrákovi za práci, které se věnují a těším se na letošní ročník aukce,“ řekl Grant McKenzie, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.
V loňské aukci, která se konala 13. prosince, se vydražilo celkem deset lahví z originální edice k 175. výročí uvaření první várky plzeňského ležáku. Každá z vydražených lahví má zcela unikátní design, který symbolizuje jednotlivý milník v bohaté historii piva Pilsner Urquell. Lahev získalo deset dražitelů, kteří nabídli nejvyšší cenu. Hodnota nejdražší lahve se tak vyšplhala na 250 tisíc korun, celkově dražba vynesla o půl milionu korun více, než v roce 2016. Autorem designu lahví je umělecký ředitel sklárny Moser Lukáš Jabůrek.
Výtěžek aukce designových pivních lahví využije Centrum Paraple na nákup terapeutických a sportovních pomůcek, jako je nový motomed, speciální kolo pro vozíčkáře handbike, lyže monoski nebo vozík na tanec. Část získaných finančních prostředků použije na mzdy osobních asistentů, kteří se v Centru Paraple se střídají v nepřetržité 24 hodinové službě. Pomáhají klientům v průběhu jejich sociálně rehabilitačního pobytu při běžných denních činnostech, jako je osobní hygiena nebo oblékání, a doprovázejí je při všech aktivitách.
„Pohybové a sportovní aktivity patří dlouhodobě k základním pilířům terapeutické práce s našimi klienty. Vědomí, že mohou sami nebo s minimální dopomocí opět lyžovat nebo vyrazit s přáteli na kole, výrazně zvyšuje kvalitu jejich života. V tomto ohledu je nezastupitelná součinnost multidisciplinárního týmu a Centrum Paraple může tento typ služeb nabízet právě díky dlouhodobé podpoře štědrých dárců,“ zdůvodnil využití získaných peněz ředitel Centra Paraple David Lukeš.
Dražitelé si své lahve převezmou na začátku března přímo v pivovaru Plzeňského Prazdroje, kde si do nich pod vedením staršího obchodního sládka Václava Berky sami načepují pivo přímo z dřevěného sudu a vychutnají si plzeňský ležák v té nejlepší kvalitě jako poděkování za pomoc, kterou do charitativního projektu přispěli.
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
+ 420 731 193 191
Poznámky pro editory:
Unikátní lahve pro prémiový plzeňský ležák navrhovali v minulých letech přední designéři, mimo jiné Lars Kemper, Miroslava Kupčíková, Lenka Husárková ve spolupráci se světoznámým českým výtvarníkem Bořkem Šípkem či Maximem Velčovským.
S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
(Praha)