- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Charitativní aukce uměleckých lahví Pilsner Urquell pro Centrum Paraple vynesla rekordních 1 683 145 korun.
14.12.2017 Udržitelnost a odpovědnostLetošní šestý ročník charitativní aukce designových lahví Pilsner Urquell pro Centrum Paraple vynesl lidem, kteří se následkem nemoci či zranění ocitli na vozíku, celkem 1 683 145 korun. Nejdražší originální kousek podle návrhu uměleckého ředitele sklárny Moser Lukáše Jabůrka byl tento rok vydražen za 250 000 korun.
Dražba uměleckých pivních lahví je tradičním předvánočním projektem značky Pilsner Urquell na pomoc Centru Paraple. Letošní, v pořadí již šestá aukce, proběhla 13. prosince. V aukci se vydražilo celkem deset lahví z originální edice k 175. výročí uvaření první várky plzeňského ležáku. Každá z vydražených lahví má zcela unikátní design, který symbolizuje jednotlivý milník v bohaté historii piva Pilsner Urquell. Lahev získalo deset dražitelů, kteří nabídli nejvyšší cenu. Hodnota nejdražší lahve se tak vyšplhala na rekordních 250 tisíc korun.
Celý výtěžek aukce jako již tradičně putuje na konto Centra Paraple, které pomáhá lidem s poškozením míchy. „Mám velkou radost, že dobrý nápad Plzeňského Prazdroje se už 6 let setkává s takovým úspěchem. Dražba krásných pivních lahví Pilsner Urquell letos Parapleti přinesla peníze na sportovní pomůcky a na mzdy asistentů, kteří jsou po ruce, když našim klientům chybí vlastní síly. Výsledek – 1 683 145 korun je pro nás skvělá zpráva, děkujeme!,” říká Zdeněk Svěrák, zakladatel Centra Paraple.
Autorem letošní kolekce lahví je umělecký ředitel sklárny Moser Lukáš Jabůrek. Spojení s Moserem přitom není náhodné – přední česká sklárna slaví v tomto roce také výročí, na trhu působí už 160 let. Taje rukodělného zpracování skla si tu mistři skláři předávají po generace. Speciální edice pivních lahví tak spojuje nejen významné tuzemské značky, ale symbolizuje také jejich hodnoty: úctu k tradici, perfektnímu řemeslu a vysoké kvalitě, díky nimž se české pivo i sklo staly proslulými po celém světě. „Za výrobou aukčních lahví jsou desítky hodin ruční práce, ať už u pece se sklovinou při teplotě 1150 °C, u vydlabávání dřevěných forem nebo ručního broušení dekoru symbolizujícího sladovnický ječmen,“ popisuje Lukáš Jabůrek. Jedna z vydražených aukčních lahví je k vidění v pražském showroomu sklárny Moser v ulici Na Příkopě.
Cílem projektu je vydražit lahve, a poskytnout tak finanční prostředky pro Centrum Paraple, které pomáhá lidem na vozíku s poškozením míchy následkem úrazu nebo onemocnění. Pilsner Urquell přitom sází nejen na předávání těch nejlepších zkušeností, dovedností i tradic, které dávají vzniknout unikátním a kvalitním produktům, které nás reprezentují doma i v zahraničí, ale i na tu nejlepší tradici pomáhat a být solidární k těm, kteří to potřebují. „Tradici pomáhat potřebným v předvánoční době začali v našem pivovaru už jeho zakladatelé, plzeňští právováreční měšťané. Tento zvyk zůstal v pivovaru zachován a my na něj takto opět navazujeme. Všem účastníkům dobročinné dražby bychom chtěli srdečně poděkovat. Velice nás těší, že můžeme tímto způsobem již pošesté pomoci lidem, kteří se dostali do těžké životní situace,“ uvedl Grant McKenzie, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.
Výtěžek aukce designových pivních využije Centrum Paraple na nákup terapeutických a sportovních pomůcek, jako je nový motomed, speciální kolo pro vozíčkáře handbike, lyže monoski nebo vozík na tanec. Část získaných finančních prostředků použije na mzdy osobních asistentů, kteří pomáhají klientům Paraplete v průběhu jejich sociálně rehabilitačního pobytu při všech běžných denních činnostech – s hygienou, oblékáním, přesuny a doprovázejí je při všech aktivitách. V Centru Paraple se střídají v nepřetržité 24 hodinové službě.
Noví majitelé lahví budou na začátku příštího roku pozváni do pivovaru, kde jim budou jejich lahve slavnostně předány. Zde si také pod vedením staršího obchodního sládka Václava Berky budou moci do nich sami načepovat pivo a vychutnat si plzeňský ležák v té nejlepší kvalitě.
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
+ 420 731 193 191
Poznámky pro editory:
Unikátní lahve pro prémiový plzeňský ležák navrhovali v minulých letech přední designéři, mimo jiné Lars Kemper, Miroslava Kupčíková, Lenka Husárková ve spolupráci se světoznámým českým výtvarníkem Bořkem Šípkem či Maximem Velčovským.
S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2015 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
(Praha)