- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
PLZEŇSKÝ PRAZDROJ UŽ DRUHÝM ROKEM NABÍZÍ KAŽDÝ MĚSÍC NOVÝ PIVNÍ ZÁŽITEK A ZVYŠUJE HOSPODSKÝM NÁVŠTĚVNOST
26.4.2016 Udržitelnost a odpovědnostProgram Plzeňského Prazdroje Volba sládků, který umožňuje hospodským nabízet svým zákazníkům každý měsíc jiný pivní speciál, byl úspěšný a pokračuje nadále. Společnost tak ukázala, že i velký pivovar může rychle reagovat na potřeby trhu, nové trendy a přicházet v krátké době s novými druhy piv, které oživují nabídku čepovaných piv.
Plzeňský Prazdroj již dlouhodobě pracuje na zachování unikátní české pivní kultury. Svými produkty i službami dělá kategorii piva pro spotřebitele stále zajímavější a podporuje hospodské v jejich snaze vrátit pivaře zpět do provozoven. Programu Volba sládků, který každý měsíc navíc ke stálé nabídce představuje nový druh piva, se během prvního roku fungování dařilo a pokračuje. Prazdroj tak ukázal, že i velký pivovar může být stejně dobře flexibilní jako malé pivovary a v krátkém období obměňovat nabídku speciálních piv. Rozšiřující se portfolio druhů piv z českých pivovarů tak i omezuje import zahraničních značek.
„Plzeňský Prazdroj se dlouhodobě snaží podporovat sektor hospod a restaurací, který je nositelem české pivní kultury. Mimo jiné školíme výčepní, nabízíme tankovou technologii, spolupracujeme na otevírání konceptových restaurací, pomáháme vylepšovat prostředí provozoven i poskytované služby. A díky Volbě sládků nabízíme neobvyklé pivní zážitky, za kterými musí host přijít do hospody, protože v obchodní síti nejsou a nebudou k dostání. Širší nabídka druhů piv, větší možnost výběru zvyšuje návštěvnost provozoven a jejich výtoč. Celkové objemy v provozovnách zapojených do programu jsou o 1,5 % vyšší oproti hospodám, které v programu zapojené nejsou. Volba sládků tak zlepšuje spolupráci s našimi klíčovými zákazníky,“ upřesňuje Tomáš Mráz, ředitel obchodu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje.
Volba sládků má za sebou první rok fungování, během kterého se do programu zapojilo už 600 hospod, které obchodní zástupci pečlivě vybírali na základě jejich péče o kvalitu čepovaného piva. Plzeňský Prazdroj jim každý měsíc nabízí jiný druh unikátního piva. Lídr českého pivního trhu tak reaguje i na poptávku samotných spotřebitelů, z nichž si více než polovina (58 %) žádá oživení sortimentu piv ve svých oblíbených hospodách. Průzkum Plzeňského Prazdroje tak ukazuje fakt, že celá třetina konzervativních vyznavačů jedné značky by ráda ochutnávala pravidelně i něco jiného. Průzkumem se také potvrdil trend zvyšující se obliby prémiových piv – většina (93 % zákazníků) je ochotna za prémiová piva zaplatit až o 20 % více než platí za piva výčepní.
„Je to zpestření naší stálé nabídky. Lidé rádi ochutnávají něco nového, i když jsou věrní své oblíbené značce. Mladší zákazníci zároveň nejsou tak konzervativní. A všichni přitom vědí, že za necelý měsíc se mohou těšit na další novinku,“ říká Rostislav Rezek, majitel restaurace U Libora na Sázavě, která je vyhlášená skvělou péčí o kvalitu svého piva.
Plzeňský Prazdroj tak jde naproti nejen samotným hospodským, které podporuje ve snaze vrátit pivaře zpět do jejich provozoven, ale současně reaguje na vývoj preferencí spotřebitelů a nabízí jim nové pivní zážitky. Volba sládků je určena stávajícím milovníkům piva, ale chce nalákat i nové návštěvníky. Trend zájmu o prémiová piva potvrzují i čísla uváděná Českým svazem pivovarů a sladoven, která ukazují na zvyšující spotřebu prémiovějších piv v podobě ležáků se stupňovitostí 11 a 12. V roce 2015 se poměr ležáků a výčepních piv vyrovnal na 47 %.
Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Judita Urbánková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 724 617 219
Poznámky pro editory
- S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2015 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
- Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj, a.s., oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná firma 2015, pořádané platformou Byznys pro společnost.
- SABMiller plc je jednou z předních světových pivovarnických společností, se 70 tisíci zaměstnanci v 80 zemích celého světa. Nabízí více než 200 pivních značek včetně celosvětově známých, jako jsou Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Miller Genuine Draft a Grolsch, stejně jako přední lokální značky Aguila (Kolumbie), Castle (Jižní Afrika), Miller Lite (USA), Snow (Čína), Victoria Bitter (Austrálie) nebo Tyskie (Polsko).
Plzeň