- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Koncerty, šalandy i otevřená sladovna. Plzeňský pivovar už zase žije
29.6.2020 AkceOd půlky března byl plzeňský pivovar pro veřejnost zavřený. Postupně se ale ruch turistů, milovníků piva i zájemců o kulturní akce opět ozývá z nádvoří i pivovarského sklepa. „Nejprve jsme na konci května otevřeli prohlídkovou trasu Pilsner Urquell a pak přidali i akce na nádvoří. A teď nás čeká tradiční Léto v Prazdoji. Vše samozřejmě za zvýšených hygienických opatření,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer oddělení turismu Prazdroje.
Lidé se postupně vrací do hledišť divadel, kin či fotbalových stadionů, ožily restaurace. Jak zatím vypadala nabídka akcí, programů pro turisty i běžné hosty v plzeňském areálu Prazdroje?
Areál pivovaru ožil již v červnu, kdy jsme pořádali sportovní projekce, především fotbalových utkání ve spolupráci s FC Viktoria Plzeň. Konaly se už i první koncerty a tančírny. V Pivovarském muzeu byla instalována nová výstava Jsme stromy. Každý den už je opět možné absolvovat prohlídku trasy Plisner Urquell, byť ve sníženém počtu osob ve skupině a samozřejmě při dodržování zvýšených hygienických opatření.
Co se týká prohlídkových tras, na jaké novinky se mohou návštěvníci těšit?
Na trase Pilsner Urquell jsme zrekonstruovali kino a připravili nový film, který za pomoci moderní technologie představuje příběh zlatého ležáku. Vrcholem prohlídky pak zůstává degustace nefiltrovaného piva v našich sklepích. V červenci se otevře i trasa Gambrinusu. Na začátku prázdnin (4.-6.7.) pak proběhnou speciální prohlídky naší sladovny, kam běžně veřejnost nemůže. To rozhodně doporučuju. A chceme se také vrátit k velmi oblíbeným prohlídkám podzemí za svitu baterek. Jinak ty standardní se už nyní konají každý den, takže kdo se potřebuje v horkém létě trochu schladit, ví, kam zamířit.
Počítáte letos s posezením a ochutnávkami na šalandách?
Určitě, zájem o šalandy je celoročně veliký, a ani teď tomu není jinak. Pořádají se tu oslavy, rozlučky se svobodou, k tomu nabízíme občerstvení a ochutnávku krekrů z našeho pivovarského mláta. To vše v prostředí našich sklepů, které návštěvníci z celého světa obdivují. Pořádáme i školy čepování. Novinkou, po které návštěvníci dlouho volali, je, že nově není nutné objednávat školu pro skupinu 15 osob, ale lze to i individuálně. Můžete přijít sám nebo jen s kamarádem a užít si 3,5 hodinový program s prohlídkou, školou čepování, degustací a pivovarským gulášem. Sám mistr výčepní vám představí, jak správně pivo načepovat a člověk se pak sám postaví za výčep a zkusí si načepovat perfektní hladinku, šnyt nebo mlíko. Stačí si zážitek rezervovat nebo objednat online na našem webu.
Jaké akce chystáte v pivovaru v průběhu léta?
Už 2. července začne náš tradiční festival Léto v Prazdroji. Jsme moc rádi, že nám současná situace dovoluje zase pořádat koncerty, každý čtvrtek se představí tuzemská kapela. Začíná Ready Kirken, poté Burma Jones, Vilém Čok a mnoho dalších. Na srpnové pátky chystáme letní kino. Těšit se můžete třeba na poslední film Quentina Tarantina Tenkrát v Hollywoodu nebo na oceněný český film Vlastníci. Promítat se bude pod otevřeným nebem u Formanky. Ta se v půlce července po roční rekonstrukci otevře veřejnosti, s novým výčepem i historicky restaurovanou fasádou i interiérem. A plánujeme i gastronomické festivaly jako Street Food Festival nebo Burger Festival. Zkrátka Prazdroj bude přes léto žít.
Kromě zážitků si lze z pivovarů odnést i suvenýry, oblečení a další doplňky z dárkové prodejny. Připravujete něco nového?
Na letní sezónu jsme připravili nejen naši dárkovou prodejnu na nádvoří pivovaru. Koncem června jsme totiž spustili nový eshop, chceme tak vyjít vstříc našim příznivcům, kteří čím dál více kupují naše oblečení a další zboží online. Rozšiřujeme i nabídku, připravili jsme třeba nové sluneční brýle Pilsner Urquell nebo nástěnné hodiny, které vyrobili naši bednáři přímo v pivovaru. Novinkou je takzvaný termosublimační tisk na kšiltovky, kdy si lidi vyberou obrázek nebo text, který jim na kšiltovku přímo v prodejně vytiskneme.