Plzeňský Prazdroj otevřel novou stáčecí linku, díky ní může nabízet nápoje v 5 nových typech plechovek

29.6.2017 Pilsner Urquell

Plzeňský Prazdroj dnes uvedl do plného provozu zcela novou linku na stáčení nápojů do plechovek, díky které nabídne spotřebitelům své produkty v mnohem širším spektru obalů, než doposud. K tradičním třetinkám a půllitrům přibydou plechovky o objemu od 200 mililitrů až po jeden litr. Investice do této nejmodernější linky na trhu dosáhla 340 milionů korun.

Nová linka má kapacitu 40 tisíc plechovek hodinově a bude vyrábět nápoje v osmi různých variantách (200, 250, 330, 400, 500, 550, 750 a 1000 ml). „Využijeme ji jak pro plnění ležáků a výčepních piv, tak i piv nealkoholických, ochucených Birellů i neustále populárnějších ciderů Kingswood a Frisco,“ uvádí Stanislav Hamara, manažer plzeňského pivovaru. „V testovacím provozu jsme vyrobili už například krásné sběratelské kousky – 750 ml plechovky Pilsner Urquell k příležitosti 175.výročí pivovaru, které letos slavíme,“ popisuje Stanislav Hamara. Aktuálně Prazdroj na trhu testuje nové 250ml plechovky Birellu, které také už sjely z nové linky.

O investici rozhodl Plzeňský Prazdroj na začátku roku 2016 a to díky zvyšující se poptávce po plechovkovém pivu na domácím i zahraničním trhu. Kapacita výroby plechovkového piva a dalších nápojů se díky nové investici zvýší téměř o tři čtvrtiny. Celkem Plzeňský Prazdroj v plechovkách nyní prodává cca 14 procent produkce a tento podíl stále roste. Populární jsou plechovky zejména v létě, kdy si lidé kupují pivo v těchto obalech na cesty na dovolenou, nebo na chaty a chalupy.

Nová technologie umožňuje rychlou výměnu produkce různých typů plechovek v reakci na aktuální potřeby trhu. „Je to možné díky unikátnímu systému propojení plniče a dvou zavíraček plechovek s poloautomatickým přestavbovým systémem,“ doplňuje Daniel Šefranko, projektový manažer, který tuto celou investici úspěšně řídil.

Na nové lince našlo práci 20 nových zaměstnanců. Zkušební provoz byl zahájen v dubnu a nyní technologie pracuje na plný provoz ve čtyřech směnách.

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
S celkovým prodejem necelých 11 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj, a.s., oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2016 pořádané platformou Byznys pro společnost.

(Plzeň)