Program Volba sládků přináší exkluzivně čepovanou Temně Hořkou 12

3.8.2020 Radegast

Temně Hořkou 12 si milovníci netradičně hořkého piva mohou výjimečně vychutnat i čepovanou. Pivo, které je standardně dostupné pouze v lahvích, v srpnu totiž najdou na čepu ve více než 1000 hospod čepujících piva programu Volba sládků. Tento ležák patří k jednomu z nejvíce hořkých piv v Česku a byl uvařen poprvé v Pivovaru Radegast v roce 2012.

Program Volba sládků přináší exkluzivně čepovanou Temně Hořkou 12, která je standardně k dostání pouze v lahvích. Tento polotmavý ležák jantarové barvy, který díky kombinaci světlého, barevného, karamelového sladu a vyšší dávce chmele vyniká svou plnou hořkou chutí, čímž se odlišuje od většiny tmavých a polotmavých piv, pro které je charakteristická spíše chuť sladší. Pro trojí chmelení použili nošovičtí sládci prémiový Žatecký poloraný červeňák a tradiční britský chmel Golding, který se přidává těsně před koncem chmelovaru a dodává tak pivu specifické chmelové aroma. Temně Hořká 12 obsahuje 5,2 % alkoholu a vyznačuje se vysokou hořkostí 42 IBU, typickou pro piva Radegast. V kombinaci s tradičně vysokým řízem se jedná o velmi dobře pitelné pivo, jehož vyváženou chuť si nejlépe příznivci piva vychutnají právě čepovanou.

„Letos na podzim oslaví náš pivovar 50. výročí od uvaření první várky piva. Od těchto prvních várek piva Radegast, kterým dal typický charakter první sládek pivovaru pan Jaromír Franzl, nabízíme pivařům především chuťově plná hořká piva. To jsme chtěli zachovat i u polotmavého piva, která vaří ostatní pivovary spíše jako piva sladší. Jsem přesvědčen, že naše dobře vychlazená a načepovaná Temně Hořká 12 osloví pivaře z celé republiky.“, říká sládek pivovaru Radegast Petr Kwaczek.

Temně Hořká 12 se skvěle hodí k letnímu grilování, burgerům, ale třeba i k vyzrálým sýrům nebo pečeným dezertům.

Hospody a restaurace, kde si mohou v srpnu příznivci Temně Hořkou 12 z programu Volba sládků vychutnat, jsou k dispozici na stránkách volbasladku.cz v sekci „Najdi svůj čep“ nebo v aplikaci jdesnapivo.cz.

 

Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář je médiím k dispozici na těchto kontaktech: mobil: +420 735 189 368, email: .

 

Poznámka pro editory:

Program Volba sládků přináší každý měsíc nový pivní speciál a přispívá k rozmanitosti českého pivního trhu. Plzeňský Prazdroj tento speciální program spustil v květnu 2015 a přinesl tak do více než 1350 hospod už přes 50 druhů pivních speciálů.