Projekt Kopeme za fotbal uvádí Kopakabránu. Chce nalákat diváky na amatérský fotbal

8.8.2022 Udržitelnost a odpovědnost

Nová kampaň projektu Kopeme za fotbal si dává za cíl spojit fotbal s letní dovolenou a ukázat, že právě na fotbale si mohou lidé báječně odpočinout a mít spoustu různorodých zážitků. Lidé si na webu cestovní agentury Invia mohli zakoupit zájezd do tajemné Kopakabrány, na níž se promění středočeské Byšice, ve kterých se uskuteční speciální fotbalové utkání. Projekt Kopeme za fotbal, který dlouhodobě a systematicky podporuje amatérské kluby finančně i materiálně, tak chce novou formou komunikace oživit zápasy na nižších úrovních, přivést na „stadiony“ diváky a podpořit místní komunity.

Nač složitě hledat drahou dovolenkovou destinaci s dlouhým cestováním, když tu ideální můžete objevit ve svém městě či vesnici. Nejlepší dovolená je zajít na fotbal! Kopakabrána totiž skýtá vše, co si od dovolené slibujete – odpočinek, poctivou místní kuchyni, skvělé pivo, super zábavu, a přitom je hned za rohem.

Začátkem srpna bylo mezi klasickými letovisky na serveru největší české cestovní agentury invia.cz možné najít nabídku se zájezdem na Kopakabránu. Lidé si mohli zakoupit speciální zážitek na jedno odpoledne, který se uskuteční 13. srpna ve středočeských Byšicích. O několik dní později bylo odhaleno, o co přesně půjde. Místní fotbalový tým se utká v přátelském zápase s velkým rivalem: k prestižnímu okresnímu derby přijedou Čečelice. Obě vesnice jsou od sebe vzdálené pouze dva kilometry. Utkání bude pískat bývalý ligový sudí Pavlín Jirků. Osvěžení v parných letních dnech zajistí příjemně vychlazené pivo Gambrinus, kromě píp pojedou naplno i grily. A až dozní emoce z utkání, vystoupí kapela Yo Yo Band.

Právě tato populární skupina pro účely podpory amatérského fotbalu přezpívala svůj kultovní hit Jedem do Afriky do fotbalového rytmu tak, aby propojoval svět cestování s vesnickým fotbalem. V klipu k písni vystupuje v hlavní roli Pavel Horváth, bývalý vynikající záložník a ambasador projektu Gambrinus Kopeme za fotbal, pod který Kopakabrána spadá.

„Návštěva amatérského fotbalu s rodinou nebo kamarády je v mnoha ohledech jako dovolená. Přitom je levná, vždy dostupná last minute, bez stresu, a navíc hned za rohem,“ říká Jan Odložil, brand manažer projektu Kopeme za fotbal a dodává: „Vesnický fotbal chceme ukazovat jako dokonalou víkendovou aktivitu pro všechny, naučit zase lidi pravidelně chodit na místní hřiště, scházet se a prohlubovat komunitní život na vesnicích. Zároveň chceme, aby si fotbalové kluby osvojily myšlenku, že se jejich areály mohou stát oblíbenou volnočasovou destinací, která láká místní dovolenkáře.“

Na Kopakabráně se kromě sudího Jirků ukáží i další známé tváře – moderátoři Petr Svěcený a Patrik Hezucký. „Chceme, aby lidé viděli, že fotbal je aktivita s velkým společenským dopadem, čemuž odpovídá i výběr hostů. Pokud budou fanoušci na fotbal chodit častěji, pokud si najdou svou vlastní Kopakabránu, tak náš záměr splní účel,“ pokračuje Jan Odložil.

Pivovar Gambrinus díky svému projektu Kopeme za fotbal, který razí heslo „Kde se hraje, tam to žije!“, dlouhodobě a systematicky pomáhá klubům materiálním vybavením, vylepšováním zázemí, ale také si dává za cíl vylepšovat komunitní život v obcích, což je úzce propojené právě s fotbalem. Za 12 let existence projektu investoval do amatérského fotbalu miliony korun. Každý zapojený klub za sezonu obdrží ceny v průměrné hodnotě 25 000 Kč. Více informací o projektu naleznete na webu www.kopemezafotbal.cz.

Poznámka pro editory:
• Projekt pivovaru Gambrinus Kopeme za fotbal na podporu amatérského fotbalu letos běží už dvanáctým rokem. Přímo podporuje již více než 1000 fotbalových klubů po celé České republice. V rámci Grantového programu v roce 2020 investoval do zlepšení zázemí i vybavení klubů 1,6 milionu korun. Mimo grantový program mohou kluby získávat odměny v celoroční soutěži i měsíčních soutěžích zaměřených na podporu komunitního života v obcích.
• Gambrinus je součástí portfolia největší české pivovarské společnosti Plzeňský Prazdroj. S exportem do více než 50 zemí světa je Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.