- Novinky
- Udržitelnost a odpovědnost
- Obchodní výsledky
- Ocenění
- Akce
- Pilsner Urquell
- Gambrinus
- Radegast
- Velkopopovický Kozel
- Birell
- Volba sládků
- Ostatní produkty
Vánoce v Česku? Lidé stále více cítí stres a shon, ale dodržování tradic je pro ně pořád důležité
15.12.2016 Pilsner UrquellDodržování vánočních tradic jako je zdobení stromečku nebo pečení cukroví jsou pro většinu Čechů momenty, které mají na Vánocích rádi. Pro více než tři čtvrtiny z nich jsou však poslední dobou Vánoce a jejich příprava spíše obdobím stresu a shonu, ukazuje nový průzkum agentury ppm factum. Na jeho výsledky reaguje svou vánoční kampaní česká tradiční značka Pilsner Urquell. V letošní kampani Ty pravé Vánoce připomíná českým rodinám, aby nadále uchovávaly původního ducha Vánoc, ctily důležité rodinné tradice a nenechaly se strhnout čím dál větší hektičností vánočního období.
Češi dodržují tradice a Vánoce spojují s pohodou. Ta se ale z domácností vytrácí
Více než tři čtvrtiny obyvatel ČR mají na Vánocích rády vánoční tradice. Souhlasí s tím 73,4 % tuzemských mužů i 83,3 % žen. Většina dodržuje dokonce stále stejné vánoční tradice a zvyky, které dodržovali se svou rodinou a blízkými v dětství, ať už jsou ve věkové kategorii 18 – 29 let nebo je jim nad 50. Téměř tři čtvrtiny Čechů má Vánoce a přípravu na ně spojené hlavně s domácí pohodou.
Zároveň se však v rámci průzkumu 77 % respondentů přiznalo k tomu, že poslední dobou jsou pro ně Vánoce a jejich příprava spíše obdobím stresu a shonu než obdobím pohody. Cílem vánoční kampaně české tradiční značky Pilsner Urquell je tak připomenout českým rodinám, aby si uchovaly v rodinném kruhu hlavně to, co mají na Vánocích nejraději a tvoří jejich hlavní podstatu, a nenechaly se strhnout předvánočním shonem.
„Ty pravé Vánoce mají lidi vybídnout k tomu, aby si uvědomili, co konkrétně pro ně Vánoce znamenají a co na nich mají nejraději. Z průzkumu nám totiž vyplynulo, že i když jsou vánoční svátky pro Čechy stresující, jejich symbolem jsou stále tradice. Pro každou rodinu sice tenhle pojem znamená něco trošku odlišného, ale nejdůležitější je, že tu svou podstatu Vánoc si uvědomí a uchovají ji,“ říká k ideji kampaně Luděk Baumruk, marketingový manažer značky Pilsner Urquell. V rámci kampaně značka připravila speciální web www.typravevanoce.cz, dále online videa na sociálních sítích a dalších digitálních kanálech, která komunikují jednotlivé hodnoty těch pravých Vánoc. Současně používá kontextového vyhledávání ve vyhledávačích nebo lokálních reklam na Facebooku.
Největším strašákem zimních svátků je shánění dárků
67 % členů českých domácností má pocit, že Vánoce jsou stále více o shánění dárků a o penězích. Každý pátý muž a téměř i každá pátá žena se upřímně přiznávají k tomu, že obvykle část dárků kupují ve spěchu, už jen proto, aby měli obdarovanému co nadělit pod stromeček. V tomto případě už pak moc neřeší, zda se bude dárek příjemci opravdu líbit a udělá mu skutečnou radost. Tomuto problému se nejvíce věnuje vánoční spot Pilsner Urquell.
„Zejména prostřednictvím nové TV reklamy chceme demonstrovat, že Vánoce nemusí být
o množství ani finanční hodnotě dárků, ale o úsilí vymyslet nebo vyrobit takový dárek,
o kterém víme, že udělá druhému opravdovou radost,“ doplňuje Baumruk.
Ty pravé české Vánoce |
77,1 % Čechů si myslí, že Vánoce jsou obdobím stresu a shonu spíše než obdobím pohody |
78,3 % Čechů má rádo vánoční tradice |
73,7 % Čechů má Vánoce spojené hlavně s domácí pohodou |
67,1 % Čechů má pocit, že jsou Vánoce stále více o penězích a shánění dárků |
88 % Čechů dodržuje zvyky a tradice v podobě, jak je znají z dětství |
66 % Čechů by letos chtělo alespoň o trochu více domácí pohody a klidu než vloni |
20 % Čechů strávilo loni o svátcích s rodinou méně času, než si představovali |
19,9 % Čechů obvykle kupuje dárky ve spěchu a moc neřeší, zda se obdarovaným budou líbit |
*Výzkum zpracovala pro českou tradiční značku Pilsner Urquell agentura ppm factum.
Sběr dat: Kvantitativní výzkum, on-line dotazování na panelu domácností
Cílová skupina: Populace ČR ve věku 18 – 65 let, ti, kteří pijí alkohol aspoň 1x za rok
Výběr: Kvótní při stanovení kvót na pohlaví, věk, vzdělání, velikost místa bydliště a region
Dotazovaný soubor: Reprezentativní vzorek za cílovou skupinu n=1000 respondentů
Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina je médiím k dispozici na těchto kontaktech:
+420 724 617 886
Poznámky pro editory:
- S celkovým prodejem téměř 10 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2015 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
(Praha)