Velikonoční ležák z Volby sládků už se chystá do pivnic. Sládci na Popeleční středu potvrdili jeho kvalitu

14.2.2018 Volba sládků

Závěrečnou degustační zkouškou dnes potvrdili sládci Plzeňského Prazdroje kvality limitované edice velikonočního ležáku Master Zlatá 13 programu Volba sládků. Stalo se tak symbolicky na Popeleční středu, kdy začíná dle křesťanské tradice čtyřicetidenní postní období před Velikonocemi. Ležák již brzy zamíří do více než tisícovky pivnic a restaurací v celé ČR, kde bude k mání po celý březen. Další hospody se přidají v posledním předvelikonočním týdnu.

„Již loni měl velký úspěch, věřím, že tomu tak bude i letos. Uvařili jsme jej opět z těch nejlepších surovin s přihlédnutím k tradičním recepturám pro vaření postního piva. Má zlatožlutou barvu s bílou pěnou, výraznou sladovou vůni a sladovou chuť s karamelovým nádechem. Lehčí hořkost je vyvážená střední plností a sladkostí, a toto spojení vás příjemně láká k dalšímu doušku,“ říká po dnešní degustační zkoušce sládková Lenka Straková.

Podobná silnější piva se přitom v postním období vařila již od středověku zejména za zdmi klášterů a Prazdroj na tuto tradici navazuje. „Začíná postní období a to je čas, kdy se v klášterech již od středověku vařila silnější piva. Mniši ho vařili proto, že má mnoho vitamínů a dalších látek, které jim pomáhali získat dostatek energie pro dlouhé postní období a konec zimy. V postní době bylo pivo často jediným zdrojem kalorií. Proto se říkalo, zvláště u těchto hustých piv, že se jí, nikoli pije,“ vysvětluje smysl předvelikonočních speciálů páter Stanislav Přibyl, generální sekretář České biskupské konference a dodává: „Obnovování tradice silnějších ležáků, vařených v období před Velikonocemi, považuji za přirozené. Je hezké, že se se tato tradice v naší zemi obnovuje u velkých pivovarů stejně jako se k vaření Velikonočních speciálů vrací i některé kláštery.“

V 17. století si nefiltrované již tehdy spodně kvašené pivo plné přírodních látek začali vařit mniši z řádu svatého Františka z Pauly. Jiné typy velikonočních piv se ale vařily v klášterech ještě dříve.

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková je médiím k dispozici
na těchto kontaktech:
Mobil: +420 731 193 191 
Email:

Poznámky pro editory
S celkovým prodejem necelých 11 milionů hektolitrů v kalendářním roce 2016 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Za dlouhodobý přínos k rozvoji společenské odpovědnosti v ČR byl Plzeňský Prazdroj oceněn Zlatým certifikátem v soutěži TOP odpovědná velká firma 2017. Stejné ocenění získala společnost již v roce 2016. Letos navíc Plzeňský Prazdroj dostal zlatá ocenění i za Odpovědný reporting a Strategii diverzity.